کد خبر: ۱۷۲۴۷۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۵/۵

نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی چین توسط شرکت ایرانی راه اندازی شد

نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی چین توسط شرکت ایرانی راه اندازی شد

ایمیدرو از راه اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی چین توسط شرکت ایرانی با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن به روش احیای مستقیم خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایمیدرو اعلام کرد: شرکت "ام ام ایی" با بهره گیری از روش احیای مستقیم ایرانی، نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی در چین بزرگ ترین تولیدکننده فولاد جهان را طراحی، اجرا و راه اندازی کرد.

بر اساس این گزارش، چین که رتبه اول تولید فولاد جهان را در اختیار دارد، عمدتا با روش کوره بلند این محصول پرمصرف را تولید می کند اما اکنون به سبب مسائل محیط زیستی به ساخت کارخانه های تولید آهن اسفنجی به روش گازی روی آورده است.

قرارداد احداث نخستین کارخانه احیا مستقیم به روش گازی بین شرکت CSTM چین و MME ایران با ظرفیت 300 هزار تن در سال و محصول HBI در شهر تای یوآن احداث و در 31 خرداد سال جاری راه اندازی شد.

در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، این کارخانه از گاز حاصل از آون کک سازی استفاده می کند.محصول این کارخانه که بریکت گرم (HBI) است از زمان راه اندازی به متالیزاسیون حدود 95 درصدی نیز دست یافته که رکورد محسوب می شود.

با راه اندازی این کارخانه به عنوان اولین کارخانه (پلنت) احیا مستقیم گازی،امید است قراردادهای دیگری نیز با سایر کارفرماها در چین توسط شرکت MME به عنوان صاحب این فناوری منعقد شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ