کد خبر: ۱۷۲۵۵۷
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۵/۶

شرط دیپلمات آمریکایی برای رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام

شرط دیپلمات آمریکایی برای رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام

طبق اعلام دیپلمات آمریکایی در صورت بازگشت ایران به تعهدات، واشنگتن تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیپلمات ارشد آمریکایی در خصوص مذاکرات وین به المانیتور گفت: آمریکا به جای تفسیر سیگنال‌های وارده از ایران در طول رایزنی‌های دوره انتقالی این کشور درباره مقاصد تا بعد از مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در هفته آینده صبر خواهد کرد تا تعیین کند آیا تهران آمادگی بازگشت کامل به اجرای توافق هسته‌ای را را دارد یا خیر. 

وی افزود: اما اگر کارگروه جدید ایران تصور کند، می‌تواند درباره امتیازات بیشتر با توسعه برنامه هسته‌ای به عنوان اهرم فشار مذاکره کند،توهمی خطرناک خواهد بود. 

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: اگر آمریکا تشخیص دهد تهران آمادگی بازگشت به اجرای کامل توافق را ندارد یا برنامه هسته‌ای ایران تا جایی پیشرفت کرده که محدودیت‌های عدم اشاعه در توافق قابل بازپس‌گیری نیست، گزینه‌هایی از جمله تشدید اجرای تحریم‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهد داد، اما امیدوار است این اتفاق نیفتد.

وی افزود: اگر ایران به اجرای کامل تعهدات برگردد،واشنگتن آمادگی دارد همه تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کند. 

بر اساس این گزارش به گفته سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه، برجام و رفع تحریم‌ها از مواضع اصولی نظام است و با تغییر دولت تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. بنابراین در صورت دستیابی به توافق،دولت رئیسی نیز به آن وفادار خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ