کد خبر: ۱۷۲۶۷۲
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۵/۱۰

امیدها برای احیای برجام رو به زوال و برنامه ایران مشخص است !
نیویورک‌تایمز :

امیدها برای احیای برجام رو به زوال و برنامه ایران مشخص است !

طبق تحلیل روزنامه آمریکایی،امیدها برای احیای برجام رو به کمرنگ شدن است و هنوز برنامه‌های دولت جدید ایران برای ادامه روند مذاکرات وین نا مشخص است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نیویورک‌تایمز در خصوص روند مذاکرات وین اعلام کرد: آمریکا تلاش دارد با احیای برجام، برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند. اگرچه بایدن وعده بازگشت به برجام را داده بود اما امیدها برای احیای این توافق رو به کمرنگ شدن است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی با گذشت زمان و در آستانه تشکیل دولت جدید ایران در خصوص احیای برجام بسیار بدبین و نگران هستند که با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی،تهران شروط جدیدی از واشنگتن درخواست کند.

تاکنون دور هفتم مذاکرات وین برای احیای برجام برگزار نشده و در روزهای اخیر، مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند، عدم برگزاری دور هفتم مذاکرات را بر گردن ایران بیاندازند.

بازرسان آژانس عملاً‌ کور شده‌اند و در سایت هسته‌ای نطنز، سانتریفیوژها با سرعت مافوق صوت در حال چرخش هستند و شروع به غنی‌سازی مقادیر کمی از سوخت هسته‌ای با درصد غنای نزدیک به بمب کرده‌اند.

هنوز برنامه‌های دولت رئیسی برای ادامه روند مذاکرات برای احیای برجام نامشخص است و اعلام نشده آیا تیم مذاکره‌کننده ایران در دولت جدید تغییر خواهد کرد یا خیر.

در صورت شکست دیپلماسی هر دو طرف ایران و آمریکا چیزهای زیادی را از دست خواهند داد. برای بایدن،بازگرداندن برجام به مسیر اصلی، هدفی مهم محسوب می‌شود .به امید اینکه بتواند مجدداً برنامه هسته‌ای ایران که پس از گذشت سه سال از خروج واشنگتن از برجام از سر گرفته شده را مهار کند.

همچنین احیای برجام به عنوان بخشی از تلاش بایدن برای احیای روابط آسیب‌دیده واشنگتن با همپیمانان اروپایی (انگلیس،‌ فرانسه و آلمان) بسیار حائز اهمیت است.

مشاوران بایدن نگران هستند که طرف ایرانی به اندازه‌ای از روند فعلی برجام آموخته‌ که احتمالاً‌ در آینده‌ای نزدیک و شاید در پاییز سال جاری،بازگشت به توافق قبلی غیرممکن باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ