کد خبر: ۱۷۲۶۹۷
۹:۲ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

ایران خودرو و سایپا به دلیل معقوات فعلا اجازه فروش فوق العاده ندارند
دبیر انجمن :

ایران خودرو و سایپا به دلیل معقوات فعلا اجازه فروش فوق العاده ندارند

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه خودروسازان به دلیل معوقات، فعلا اجازه فروش فوق العاده ندارند، دو راهکار جلوگیری از رکود بازار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد نعمت با اشاره به برگزار نشدن طرح های فروش فوق العاده خودروسازان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت گذاری دستوری مشکلات زیادی برای خودروسازان ایجاد کرد و موجب ضرر و زیان بسار شد.اکنون در حال تحویل خودروهایی هستند که در گذشته پیش فروش کرده بودند و طبق مصوبه تا زمانی که معوقات را به صفر نرسانند، اجازه طرح های فروش فوق العاده را ندارند.

وی افزود: تنها راه برای تک نرخی شدن خودرو، آزادسازی قیمت ها و حذف قیمتگذاری دستوری است و راهکاری جز این نمی تواند جلوی زیان را بگیرد.وقتی مواد اولیه به طور مستمر افزایشی است، خودروسازان جز اصلاح منطقی قیمت، راهکاری برای تامین هزینه ها و جلوگیری از زیان ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: فعال کردن لیزینگ ها، یکی دیگر از راه ها برای جلوگیری از رکود است که باعث می شود، قدرت خرید خودروسازان افزایش یابد.در شرایط کنونی،تقاضای خرید افت کرده و با افزایش قیمت و آزادسازی قیمت مسلما رکود بیشتر خواهد شد.

نعمت بخش گفت: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. اکنون به دلیل قیمت گذاری دستوری، 100 میلیون اختلاف قیمت بین نرخ کارخانه و حاشیه بازار وجود دارد که با حذف آن بازار آشفته سر و سامان می یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ