کد خبر: ۱۷۲۷۰۱
۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۵/۱۱

اعتبار کارت های مرابحه از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
با مصوبه بانک مرکزی:

اعتبار کارت های مرابحه از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان رسید

با مصوبه بانک مرکزی ، سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه به مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه جدید کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند بر اساس ارزیابی و اعتبار سنجی مشتریان ، نسبت به تخصیص اعتبار از ۵۰ میلیون تومان قبلی تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.

براساس این گزارش، بانک مرکزی پیش از این تاکید کرده بود با توجه به ظرفیت بالای عقد مرابحه و کارت‌های اعتباری مبتنی بر این عقد که اعطای تسهیلات برای تامین طیف وسیعی از کالاها و خدمات مورد نیاز آحاد جامعه را شامل می‌شود ، کارت‌ها باید به‌تدریج جایگزین تسهیلات متنوع خرد فعلی شبکه بانکی در زمینه‌های مختلف شود تا از این راه، ضمن تامین نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های گوناگون کالایی و خدماتی، فرآیندهای زمانبر و پرهزینه اعطای تسهیلات بانکی کوتاه و انحرافات در مصرف تسهیلات با موضوع قرارداد به حداقل برسد .

همچنین هریک از بانک‌ها و موسسات اعتباری صرفا مجاز به اعطای یک کارت اعتباری به متقاضیان هستند اما دریافت کارت‌های متعدد از چند بانک یا موسسه اعتباری، منوط به رعایت سقف دریافتی برای هر مشتری، بلامانع است.

برخی از تمهیدات دیگر که در دستور‌العمل کارت اعتباری در نظر گرفته شده، عبارتند از:

۱ -ایجاد امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی با کارت اعتباری مرابحه به‌صورت نسیه اقساطی با اقساط حداقل ۱۲ تا حداکثر ۳۶ ماهه، علاوه بر نسیه دفعی.

٢ -الزام به تخفیف حداقل ٩٠ درصد سود مستتر در قسط/ اقساط زود‌پرداخت (متناسب با مدت باقی‌مانده تا سررسید قسط/ اقساط پرداخت شده)، در صورت بازپرداخت تمام یا بخشی از تسهیلات کارت اعتباری توسط مشتری پیش از سررسید.

٣ -عدم دریافت سود از مشتری در صورت توافق موسسه اعتباری و پذیرنده کارت، مبنی بر پرداخت مطالبات پذیرنده از سوی موسسه اعتباری (ناشی از استفاده مشتری از کارت اعتباری) در پایان دوره تنفس، مشروط به اینکه مشتری بدهی خود را تا پایان دوره تنفس پرداخت کند.‌

٤ -ایجاد امکان واریز وجه به کارت اعتباری از سوی مشتری، برای افزایش مبلغ قابل پرداخت در خریدهای با مبالغ بیش از سقف‌های تعیین شده با استفاده از کارت اعتباری .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ