کد خبر: ۱۷۴۳۵۹
۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۶/۲

هیات‌مدیره شستا درباره برکناری مدیرعامل و ادعای رانت توضیح داد

هیات‌مدیره شستا درباره برکناری مدیرعامل و ادعای رانت توضیح داد

هیات مدیره سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دلیل برکناری مدیرعامل سابق شستا را جلوگیری از انجام تعهدات در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات مدیره سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به دنبال برکناری محمد رضوانی‌فر مدیرعامل سابق شستا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدیرعامل سابق شستا با وجود تاکیدات وزیر کار از انجام تعهدات برای پرداخت حقوق بازنشستگان خودداری کرده و اکنون برای فرار از این واقعیت تلخ، مدعی اعمال فشار برای دریافت رانت از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

براساس مصوبه هیات‌مدیره تامین اجتماعی، مقرر می‌شود از تیر سال جاری ماهانه مبلغ ۲.۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز و ضروری سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. از آنجا که مدیرعامل سابق شستا در نشست مزبور پرداخت این مبلغ را از مرداد پیشنهاد داده بود و قابل انجام می‌دانست در این خصوص با اعمال ملاحظه وی تصمیم‌گیری می‌شود. 

توافقات صورت‌گرفته طی ابلاغیه ۲۵ خرداد وزیر و رئیس هیات‌ امنا بصورت رسمی با قید زمان‌بندی مشخص برای اجرا به سازمان، بانک رفاه کارگران و شستا ابلاغ می‌شود.  با گذشت دو ماه و با وجود تذکرات متعدد به مدیرعامل شستا نه‌تنها در هفته اول مرداد، حتی تا پایان نیمه‌اول مرداد نیز که مقرر بود کل تعهدات شستا ایفا شود، حتی یک ریال هم در قبال واگذاری سهام یا سایر روش‌های تامین مالی فوق به سازمان پرداخت نشده است.

طبق بودجه سنواتی مصوب هیات امنا برای سال ۱۴۰۰، کل منابع مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات بیمه‌ای و درمانی، ۲۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی و مصوب شده که سهم شستا در تامین این منابع با اخذ نظر شستا در زمان تدوین و تصویب بودجه از محل سود سهام سازمان در شستا، معادل ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان یعنی ۵ درصد منابع مورد نیاز سازمان در سال ۱۴۰۰ است. 

به عبارت دیگر، ماهانه ۱۲۱۶ میلیارد تومان آن معادل ۵ درصد از محل تعهدات شستا تامین می‌شود که البته وقتی پرداخت این سهم ۵ درصدی چند ماه به تعویق بیفتد، یک چالش مهم در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ایجاد می‌کند که به‌ هیچ‌وجه، خصوصا در شرایط کنونی، قابل گذشت نبوده و نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ