کد خبر: ۱۷۵۳۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۹

مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تا پایان مهرماه تمدید شد
پس از وقفه دو ماهه :

مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تا پایان مهرماه تمدید شد

امکان دسترسی به سامانه املاک و اسکان پس از وقفه دو ماهه دوباره فراهم شد و همه مستاجران و مالکان تا پایان مهرماه برای خود اظهاری فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، چندی پیش محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه از موافقت ستاد ملی کرونا برای تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تا مهر ماه خبر داده بود اما به دلیل توقف دوماهه فعالیت این سامانه، پیشنهاد شده تا پایان فصل پاییز تمدید شود که قرار است این موضوع دوباره در ستاد کرونا بررسی شود.

بر اساس این گزارش، مالکان و مستاجران فعلا تا پایان ماه آینده مهلت دارند، اطلاعات ملکی و سکونتی را در سامانه به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به‌ دلیل اتصال سامانه املاک و اسکان به بانک اطلاعاتی وزارت راه، پس از ورود افراد به سامانه، فهرست املاک متعلق به فرد نمایش داده می‌شود اما احتمال نمایش املاک واگذار یا فروخته شده و حتی تکراری در این سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌های موجود این اطلاعات را اصلاح کند.

مستأجران نیز برای ثبت اطلاعات به مشخصات اصلی ملک نظیر متراژ دقیق،کد نوسازی ملک،کد ملی و شماره تلفن همراه مالک نیاز دارند که بخشی از آن‌ها در اجاره‌نامه رسمی نوشته شده و مابقی از طریق سند، قبض عوارض سالانه ملک یا سوال از مالک قابل دریافت است.

در این سامانه، انتخاب کاربری ملک اعم از مسکونی، تجاری و اداری به فرد اظهارکننده واگذار شده باید مطابق با عنوان ملک در سند اصلی ثبت شود که راهنمایی‌های موردنیاز و همچنین پاسخ سوالات احتمالی در این خصوص درج شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ