کد خبر: ۱۷۵۳۱۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۹

توقف همکاری برخی شرکت‌های دارویی کره با ایران + جزئیات
دبیر اتاق بازرگانی مشترک خبر داد :

توقف همکاری برخی شرکت‌های دارویی کره با ایران + جزئیات

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: در مدت زمان بلوکه شدن پول‌های ایران، ۵۰ میلیون دلار برای واردات موارد مختلف از جمله دارو و لوازم پزشکی و دندانپزشکی و ... هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پویا فیروزی در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران و کره جنوبی به ایلنا گفت: در مدتی که پول‌های ایران در کره جنوبی بلوکه بود، حدود ۵۰ میلیون دلار برای واردات موارد مختلف از جمله دارو و لوازم پزشکی و دندانپزشکی، ...هزینه شده که متاسفانه هنوز هیچ اقدامی به جز داروهایی که در قبال مبالغ داده شده به ایران فرستاده شد، اقدام عملی دیگری برای بازپس‌گیری پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی انجام نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر پیوستن ایران به پیمان شانگهای بر روند تجاری با کره جنوبی ادامه داد: تاثیر مستقیم پیمان‌های مختلف مانند اوراسیا و شانگهای به کشورهای عضو آن پیمان برمی گردد، بقیه کشورها ممکن است به تبع پیوستن ایران به این پیمان‌ها ترغیب کند که برنامه‌های منسجم‌تر و درست‌تری برای همکاری‌های اقتصادی داشته باشند و  جدیت در کار با  ایران را بشتر کنند اما نمی‌توان گفت پیمان شانگهای بر روی بازپس‌گیری پول‌های ایران تاثیر مستقیم دارد.

فیروزی افزود: احتمالا یا قطعا کره جنوبی هم با توجه به اینکه به اهمیت پیمان شانگهای، سعی می‌کند برای آینده روابط اقتصادی با ایران تصمیمات جدیدی اتخاذ کند تا تعامل بیشتری داشته باشد ولی از آنجا که کره جنوبی از ساختار تحریم‌های ایران تبعیت می‌کند تا زمانی که موانع مربوط به تحریم حل نشود عملا نمی‌توان شاهد تغییری بود .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ