کد خبر: ۱۷۵۳۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۲۹

ایرانی‌ها رکورد خرید خانه را در ترکیه شکستند / رشد ۲۱ درصدی
در هشت ماه سال میلادی :

ایرانی‌ها رکورد خرید خانه را در ترکیه شکستند / رشد ۲۱ درصدی

طبق تازه ترین گزارش مرکز آمار ترکیه،شهروندان ایرانی در هشت ماه سال میلادی، ۴۶۰۰ واحد مسکن در ترکیه خریداری کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار ترکیه در تازه ترین گزارش از خرید ۹۱۱ واحد مسکن توسط ایرانی‌ها در این کشور طی ماه اوت (مرداد) خبر داد که بالاترین رقم ماهانه خرید مسکن توسط شهروندان ایرانی است.

بر اساس این گزارش، شهروندان ایرانی در هشت ماه سال میلادی، ۴۶۰۰ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ رشد ۲۱ و ۴۷ درصدی داشت.

خرید مسکن ایرانی‌ها در ترکیه از سال ۲۰۱۸ و آغاز تحریم‌های آمریکا در پی افت شدید و سریع ارزش ریال به شدت افزایش یافت.در هشت ماه سال ۲۰۱۷ تنها ۴۲۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری شده بود اما طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است.

با آغاز مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدها به رفع تحریم‌ها، خرید مسکن ایرانی‌ها در چند ماه مقداری فروکش کرد و شهروندان عراقی اولین جایگاه را در میان شهروندان خارجی در خرید خانه از ترکیه کسب کردند ولی ماه گذشته دوباره ایرانی‌ها در میان شهروندان خارجی صدرنشین شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ