کد خبر: ۱۷۵۳۶۱
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۶/۲۹

لغو تحریم ها مشروط به پایبندی ایران به برجام است / درخواست آزادی زندانیان
وزیر خارجه انگلیس:

لغو تحریم ها مشروط به پایبندی ایران به برجام است / درخواست آزادی زندانیان

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای ایرانی،لغو تحریم ها را مشروط به پایبندی هسته‌ای ایران اعلام کرد و خواهان آزادی زندانیان سیاسی و اتباع انگلیسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: لیز تراس امروز در دیدار با حسین امیر عبداللهیان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: باید تمایلی دو جانبه برای شروعی دوباره در روابط دوجانبه وجود داشته باشد اما توسعه فعالیت ها و عدم پایبندی هسته‌ای ایران مانع ایجاد پیش رفت در این زمینه است.

وی افزود: انگلیس خواستار آزادی سریع نازنین زاغری، انوشه آشوری، مراد طاهباز و همه اتباع انگلیسی در بند ایران است.

تراس ادامه داد: در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل تعهدات هسته‌ای،تحریم های آمریکا لغو خواهد شد.لذا تهران هر چه سریع تر به مذاکرات وین  بازگردد که به نفع همه است.

بر اساس این گزارش این درخواست انگلیس درحالی مطرح می شود که بد عهدی اروپا و همراهی با تحریم‌های غیر قانونی آمریکا، یکی از اصلی‌ترین دلایل وضعیت کنونی در مذاکرات برجام به حساب می‌آید.

ایران تاکید دارد مادامی که تحریم‌های آمریکا لغو نشود و ایران نتواند از منافع کامل توافق برجام بهره بگیرد، نمی‌تواند به شکل یک جانبه ملزم به اجرای تعهدات داوطلبانه ذیل توافق شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ