کد خبر: ۱۷۵۵۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۵

افزایش تعرفه گاز صنایع فلزی ، فقط شامل شرکت های فولادی است
معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری:

افزایش تعرفه گاز صنایع فلزی ، فقط شامل شرکت های فولادی است

طبق اعلام معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش تعرفه گاز صنایع فلزی ، فقط شامل شرکت های فولادی بوده و سایر صنایع وابسته را در بر نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان آخرین جلسه کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی ، افزایش تعرفه گاز صنایع فلزی بر اساس بند ط تبصره یک قانون بودجه سال  جاری ، بررسی و مقرر شد موضوع پس از دریافت استعلام از مجلس، دیوان عدالت اداری و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری ، تصمیم‌گیری شود.

براساس این گزارش، محسن عامری مدیر دبیرخانه شورای گفت‌ و گو با اشاره به‌ سابقه این موضوع،گفت: ۲۳شهریور ۹۹ جلسه‌ای در ارتباط با تعرفه گاز برگزار و مصوبه سال ۹۷ هیات وزیران مبنی بر افزایش تعرفه گاز شرکت های فولادی از ۱۳۳ به‌۲۶۰ تومان بررسی شد. در این مورد اختلاف نظر بر روی تفسیر مصوبه هیات‌وزیران بود و اینکه آیا مصوبه فقط بر روی تولیدکنندگان فولاد تاکید دارد یا سایر صنایع وابسته به ‌فولاد را هم شامل می‌شود؟

وی ادامه داد: بنابر اعلام معاونت حقوقی ، مصوبه هیات‌وزیران فقط تولیدکنندگان فولاد را دربر می‌گیرد و شامل سایر صنایع وابسته نمی‌شود. درسال جاری هم قاعده عوض و در قانون بودجه به‌ شکل دیگری تعرفه گاز مصرفی تعیین شد. بر این اساس عدد ثابتی لحاظ نشده و درباره صنایع مختلف، تعرفه‌های متفاوتی دیده شده است. بدین ترتیب مبلغ گاز مصرفی برخی صنایع تا ۷۰۰‌ درصد افزایش یافته و موجب برخی اعتراض‌ها شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ