کد خبر: ۱۷۵۵۶۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۶

عضویت ایران در سازمان شانگهای نتیجه برد برد برای طرفین است
نماینده مجلس:

عضویت ایران در سازمان شانگهای نتیجه برد برد برای طرفین است

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به رویکرد مجلس برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی با آسیا گفت: عضویت ایران در سازمان شانگهای، نتیجه برد برد برای طرفین است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سنگدوینی درباره عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به ایرنا گفت: کشورهای عضو این سازمان حدود ۶۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و چین به عنوان عضوی مهم ، قدرت نوظهور دنیا و رقیب اصلی آمریکا در اقتصاد محسوب می‌شود.

وی افزود: عضویت ایران در این سازمان نتیجه ای برد برد برای طرفین است و موجب سرمایه‌گذاری مهم و زیربنایی خواهد شد. چین ، روسیه، هند و پاکستان با ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند محل مناسبی برای تجارت، اقتصاد و فعال سازی بهتر سیاست خارجی باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران به دلیل داشتن منابع غنی انرژی، نفت و گاز وزنه مهمی در شانگهای محسوب می‌شود و می‌تواند در خلیج فارس برای حفارهای نفت و گاز با بهرگیری از دانش و تجربه سایر اعضا از جمله چین به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد. چرا که کشورهای عضو صاحب فناوری جدید و کارآمد هستند که می‌تواند در رشد اقتصادی و صنعتی نقش بسیار مهمی ایفا کند.

سنگدوینی گفت: اروپایی ها در سال‌های گذشته ثابت کردند در تامین منافع ایران و پایبندی به تعهدات، قابل اعتماد نیستند. از طرفی تهران اخیرا عضو ناظر اتحادیه اوراسیا شده و حضور در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای این حوزه استفاده کند.

وی افزود: رویکرد مجلس هم افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی با آسیا از جمله چین و کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای است.

بر اساس این گزارش، اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله ابراهیم رییسی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار و ایران به عنوان نهمین عضو این سازمان پذیرفته شد.

این اتفاق مهم با درخواست روسیه، پذیرش تاجیکستان به عنوان رییس دوره‌ای و موافقت همه کشورهای عضو رقم خورد و فصل تازه‌ای از روابط راهبردی ایران با کشورهای شرق را رقم زد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ