کد خبر: ۱۷۵۷۵۳
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۱

ادعای گاردین مبنی بر احتمال دست‌ داشتن انگلیس در ترور سردار سلیمانی

ادعای گاردین مبنی بر احتمال دست‌ داشتن انگلیس در ترور سردار سلیمانی

روزنامه گاردین درباره احتمال دست‌ داشتن نیروی هوایی انگلیس در ترور سردار سلیمانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گاردین در واکنش به احتمال دست‌ داشتن نیروی هوایی انگلیس در ترور سردار سلیمانی اعلام کرد: آیا کارکنان پایگاه آر ای‌ اف من‌ وید هیل در حملات پهپادی آمریکا در یمن، پاکستان و سومالی که انگلیس رسماً در آنها درگیر جنگ نیست ، نقش دارند یا خیر؟

بارنابی پیس روزنامه‌نگار تحقیقی در اعتراض به این گزارش اعلام کرد: فعالیت نیروهای آمریکایی و انگلیس در من‌ وید هیل دور از انظار عمومی و بدون پاسخگویی انجام می‌شود. چنانچه تغییری در فعالیت‌های این مرکز اتفاق نیفتاده باشد، نظارت‌ها و تجسس‌ های اورولی و اعدام‌های فرا قضائی در آن کماکان ادامه دارد.

نقش‌آفرینی انگلیس و من‌ وید هیل در عملیات تروری که خطر جنگ‌افروزی را به همراه داشت ، باید مایه نگرانی‌های جدی باشد. الکس سوبل نماینده‌ حزب کارگر در مجلس انگلیس از دولت پرسیده آیا من‌ وید هیل نقشی در ترور سردار سلیمانی ایفا کرده یا خیر؟

به گفته وزیر مشاور دولت انگلیس بر اساس سیاستی دیرینه درباره جزئیات عملیات‌هایی که در من‌ وید هیل انجام می‌شود، اظهارنظر نمی‌ شود.

من‌ وید‌ هیل یکی از بزرگترین سایت‌هایی است که با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کند. این مرکز ۶۰۰ نیروی آمریکایی و ۵۰۰ کارمند انگلیسی دارد.

طبق اسنادی که ادوارد اسنودن تحلیلگر اسبق سیا چند سال پیش افشا کرد این مرکز یکی از شبکه‌های بزرگ جاسوسی و شنود اطلاعات شهروندان دنیا است و از اطلاعات بدست آمده برای انجام عملیات‌های پهپادی در یمن، پاکستان و افغانستان انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، دولت آمریکا دی‌ سال ۹۸ در اقدامی تروریستی سردار سلیمانی را به همراه یاران در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. دولت ترامپ تا به حال نتوانسته صدور دستور ترور برای سردار سلیمانی را با توجه به قوانین داخلی آمریکا توجیه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ