کد خبر: ۱۷۵۹۰۳
۱۱:۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

دولت جدید به چند دلیل برنامه ایی برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد
نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران :

دولت جدید به چند دلیل برنامه ایی برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد

نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با اعلام عدم کارایی افزایش نرخ سود بانکی ، پیش بینی کرد دولت جدید این متغیر مهم را تغییر نخواهد داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس آرگون با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت رئیسی ، قصدی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد ، گفت: به طور سنتی معمولاً دولت‌ها برای کنترل تورم نرخ سود بانکی را افزایش می‌دهند اما این سیاست دیگر جوابگو نیست و در بلند مدت کارایی ندارد.

وی افزود: نرخ سودی که بانک‌ها باید به مشتریان بپردازند نوعی خلق نقدینگی است که باعث افزایش تورم می شود و هزینه بسیار زیادی برای بانک‌ها ایجاد می کند. بنابراین بعید است اجرایی شود . بانک مرکزی نیز اعلام کرده در حال حاضر لزومی برای افزایش نرخ بهره نمی‌بیند.

این کارشناس ادامه داد: افزایش نرخ سود بانکی، رکود تورمی را تشدید خواهد کرد. در چنین شرایطی هزینه تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی افزایش خواهد یافت و با مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو خواهند شد و سطح تولید کاهش و تورم افزایش می‌ یابد.

آرگون گفت: تا وقتی رونق اقتصادی وجود نداشته باشد، کنترل تورم امکان‌پذیر نیست. از طریق رونق تولید و تامین سرمایه در گردش است که می‌توان نرخ تورم و نقدینگی را به صورت پایدار کنترل کرد. درحالی که افزایش نرخ سود بانکی در تضاد آشکار با چنین هدفی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ