کد خبر: ۱۷۵۹۱۸
۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

ارزش جایگزینی ۵ هزار میلیاردی کارخانه‌های قند و خودکفایی شکر تا دو سال آینده
سرپرست معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی اعلام کرد:

ارزش جایگزینی ۵ هزار میلیاردی کارخانه‌های قند و خودکفایی شکر تا دو سال آینده

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت کشاورزی با وعده خودکفایی تولید شکر طی دو سال آینده، ارزش جایگزینی کارخانه‌های قند را ۱۰۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد..

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا مهاجر با اشاره به مصرف سالانه ۲.۴ میلیون تنی شکر گفت: واردات سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار شکر در شرایطی رخ می‌دهد که ایران ظرفیت خودکفایی در تولید این محصول را دارد و می‌توان با احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی در استان‌هایی مانند خوزستان طی دو سال به خودکفایی رسید.

وی افزود: راه اندازی کارخانه‌های قند حداقل حدود ۱۰۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. از بنیاد مستضعفان درخواست شده در این حوزه ورود کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه راه اندازی کارخانه‌های قند طی پنج سال فعالیت کارخانه بازگردانده می‌شود. می‌توان با افزایش تولید شکر علاوه بر ایجاد امنیت غذایی ۱۰۰ درصدی، صادرات هم انجام داد.

مهاجر گفت: ایران کم آب است و تولید چغندرقند و نیشکر مصرف آب بالایی دارد. وزرات کشاورزی برنامه‌ریزی کرده تا چغندر به جای بهار و تابستان در پاییز و زمستان با کمک نزولات جوی و به اصطلاح استفاده از آب سبز تامین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ