کد خبر: ۱۷۵۹۲۱
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

نظر عضو مجمع تشخیص درباره طالبان آینده روسای سابق جمهور و مجلس

نظر عضو مجمع تشخیص درباره طالبان آینده روسای سابق جمهور و مجلس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طالبان و آینده سیاسی روسای سابق جمهور و مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به اینکه وجود طالبان برای روحانیون ایران نوعی فرصت است به ایلنا گفت: نگاه طالبان به حقوق زنان با خط اصلی اسلام فاصله آشکار دارد.گروهی بسیار عقب‌مانده از نظر فکری و کسانی که بسیار مرتجعانه عمل می‌کنند در صحنه افغانستان حضور پیدا کردند و آنهایی که از روحانیت انتظار دارند، برخی حدود الهی را نادیده بگیرد و جلو برود، دریابند نه آن رفتار طالبانی درست است نه این خواسته‌ها صحیح است.

وی افزود: طالبان از نظر فکری بسیار به سعودی‌ها شباهت دارد و مولود سعودی‌ها و آمریکایی‌ها است. آمریکا برای اینکه در افغانستان مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی صورت بگیرد و اجازه ندهند حضور شوروی در افغانستان خیلی پا بگیرد این گروه را حمایت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: طالبان نمی تواند به تنهایی افغانستان را اداره کند و استمرار پیدا نخواهد کرد. لذا ناگزیر است به اقوام افغانی در قدرت سهم بدهد. اگر انتخابات آزاد برگزار شود و همه مردم نمایندگان را بفرستند ، می‌توانند ثبات و استقرار ایجاد کنند.

مصباحی مقدم در خصوص دلیل عدم حضور بانوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: مجمع جای افراد مجرب و با تجربه سطوح عالی مدیریتی است که از بین خانم‌ها چنین شخصیت‌هایی با این سوابق وجود ندارد.

وی افزود: بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم در ۲۸ خرداد سال جاری که با غیبت جدی نامزدهای اصلاح‌طلب برگزار شد، اصولگرایان توانستند ۱۵ ماه پس از پیروزی در فتح قوه مقننه، سکان هدایت امور اجرایی را به دست بگیرند. در این مدت جریان سیاسی اصلاح‌طلب به سکوت فرو رفته و گاه گاهی صدا‌هایی از نقد‌های درونی نسبت به عملکرد این جریان شنیده می‌شود و حتی از نگاه برخی صاحب‌نظران این شکست‌ها آخرین گام‌ها در مسیر پایان عمر سیاسی این جناح است.

وی ادامه داد: با عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی رئیس سه دوره مجلس ، شوک سیاسی بزرگی ایجاد شد و سه ماه پس از انتخابات به همراه حسن روحانی متحد سیاسی سال‌های اخیر در سکوت سیاسی به‌سر می‌برد. البته احتمال می‌ رود ، لاریجانی بع از مدتی مجدداً فعال شود. بازگشت روحانی به جامعه روحانیت هم بعید است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ