کد خبر: ۱۷۵۹۲۷
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۷/۱۷

نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی و رشد ۳۹.۱ درصدی
گزارش رسمی بانک مرکزی از :

نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی و رشد ۳۹.۱ درصدی

بانک مرکزی میزان نقدینگی در پایان مرداد را بیش از ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که نشان از رشد ۳۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در پایان مرداد سال جاری ، حجم نقدینگی را بیش از ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حاکی از رشد ۳۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش این شاخص نسبت به اسفندسال گذشته معادل ۱۲.۸ درصد رشد داشت. ضریب فزاینده نقدینگی در پایان مرداد ماه ۷.۶۰۱ بود که ۲.۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشت.

خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان مرداد به ۶۵۵.۶ هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۱۶.۴ درصدی است.

همچنین خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی و بانک ها با ۵۰ و ۶.۸ درصد رشد نسبت به مرداد سال قبل به ۲۰۱.۴ و ۱۲۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی

میزان دارایی‌های خارجی در این بخش با ۹۴.۸ درصد رشد به بیش از ۱۳۰۰ و حجم اسکناس و مسکوک نیز با ۱۰.۵ درصد افت به ۹۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی  با ۴۷.۹ درصد افزایش نسبت به مرداد سال گذشته به ۴۳۳.۹ و میزان بدهی با ۶.۸ درصد افزایش به ۱۲۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید.

خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تجاری

همچنین میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری معادل ۱۹۵.۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۹.۲ درصد رشد نشان می‌دهد. سپرده بانک‌های تجاری نزد بانک مرکزی نیز ۸۱.۵ هزار میلیارد تومان بود که ۴۶‌.۶ درصد افزایش یافته است.

جمع کل دارایی‌های بانک‌های تجاری در این دوره بالغ بر۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که به نسبت مرداد سال گذشته دارای ۶۱.۶ درصد رشد است و میزان بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی هم به ۸۱۰۰ میلیارد تومان رسید که ۲۱ درصد نسبت به سال قبل افت داشت.

وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تخصصی

میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تخصصی معادل ۳۳۷.۹ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۷۷.۸ درصد رشد یافته است.

جمع کل دارایی ها در این دوره بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که ۴۴.۷ درصد رشد دارد.

همچنین میزان بدهی بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی ۴۸ هزار میلیارد تومان است که معادل ۵.۵ درصد نسبت به پایان مرداد سال گذشته کاهش داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ