کد خبر: ۱۷۵۹۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

تورم ۴۷ درصدی اجاره‌ نامه‌های تمدیدی مسکن در تابستان ١۴٠٠

تورم ۴۷ درصدی اجاره‌ نامه‌های تمدیدی مسکن در تابستان ١۴٠٠

مرکز آمار ، تورم اجاره‌نامه‌های تمدیدی در تابستان سال جاری را ۴۶.۹ درصد اعلام کرد که استان لرستان و سیستان و بلوچستان با ۲۷.۵ و ۲.۵ درصد بیشترین و کمترین نرخ تورم فصلی را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار اعلام کرد: در تابستان سال جاری، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری به ۲۴۴.۱ رسید که نسبت به فصل قبل ٨ درصد افزایش داشت. در این میان ، استان لرستان و سیستان و بلوچستان با ۲۷.۵ و ۲.۵ درصد بیشترین و کمترین نرخ تورم فصلی را داشتند.

بر اساس این گزارش، درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در تابستان نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۷ درصد است که نسبت به بهار ١۴٠٠ (٢٩.١ درصد)، ۴.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این فصل بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۴١.٨ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین خراسان رضوی با ١٣.١ درصد بود. خانوارهای استان لرستان و خراسان رضوی به طور متوسط ١٧.٢ و ۱۱.۵ درصد بیشتر و کمتر از میانگین کل در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهی به تابستان سال جاری ۲۷.۶ درصد است که استان کرمانشاه با ۳۷.۵ درصد بیشترین و سیستان و بلوچستان با ١٣.٢ درصد کمترین نرخ تورم را ثبت کردند.

همچنین متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، ۴۶.۹ درصد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ