کد خبر: ۱۷۵۹۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

کاهش۱۰ درصدی لبنیات یعنی افزایش نرخ مصوب ۳ محصول آزادسازی قیمت !

کاهش۱۰ درصدی لبنیات یعنی افزایش نرخ مصوب ۳ محصول آزادسازی قیمت !

کاهش ۱۰درصدی قیمت لبنیات در واقع افزایش نرخ مصوب ۳ محصول لبنی پر مصرف و آزادسازی قیمت سایر محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، طبق اعلام جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی ، قیمت لبنیات 10 درصد از امروز کاهش می‌یابد اما به‌ گفته محمدرضا بنی‌طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی این کاهش قیمت شامل سه محصول شیر با بسته‌بندی پلاستیکی 900گرمی، ماست 2.5 کیلوگرمی کم‌چرب و پنیر 400گرمی با قیمت 7400 ، 30600 و 20000 تومان است و مابقی محصولات از این پس شامل قیمت‌گذاری دستوری نیستند.

بر اساس این گزارش، مسئله‌ای که از آن به‌عنوان کاهش 10درصدی قیمت لبنیات یاد می‌شود در واقع افزایش نرخ مصوب 3 محصول لبنی پرمصرف و آزادسازی قیمت سایر محصولات است و انجمن صنایع لبنی همکاری واقعی برای کاهش قیمت‌ها نداشت.

همچنین در این نامه اشاره شده ، کاهش قیمت این سه محصول دستوری نیست و جنبه ارشادی دارد.

با مقایسه این قیمت‌ها با قیمت‌های مصوب قبلی مشخص می‌شود که نه‌ تنها قیمت این سه محصول کاهش نیافته‌ ، بلکه افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

در آبان سال گذشته که قیمت لبنیات 40 درصد افزایش یافت ، قیمت ماست 2.5 کیلوگرمی کم‌چرب 21000 ، شیر کیسه ای 5400 و پنیر 400گرمی کاپ 14500 تومان اعلام شده بود.

بنابر این ادعای کاهش قیمت 10درصدی فعلی در واقع کاهش قیمت در مقایسه با افزایش قیمت خودسرانه‌ای است که صنایع لبنی در مرداد سال جاری اعمال کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ