کد خبر: ۱۷۵۹۶۱
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

مواضع دو ناظر مجلس در شورای عالی درباره تخلف مهم بورس و زمان تحقیق و تفحص

مواضع دو ناظر مجلس در شورای عالی درباره تخلف مهم بورس و زمان تحقیق و تفحص

دو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه مسئولیت تخلف کشف ماینر در بورس تهران، متوجه هیات مدیره است، زمان تحقیق و تفحص از سازمان و شرکت‌های تابعه را اعلام کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسلم صالحی و محسن علیزاده از آغاز فرایند تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت‌های تابعه به اقتصاد آنلاین خبر دادند تا ابعاد پنهان سوءمدیریت های رخ داده در این سازمان روشن شود.

براین اساس، مسلم صالحی با اشاره به واکنش مجلس نسبت به کشف دستگاه های استخراج رمزارز در ساختمان شرکت بورس تهران گفت: پس از کشف دستگاه های مشکوک در زیر زمین شرکت بورس و خیانت مسئولین این شرکت که برخی از آنها به عنوان ماینر و برخی دستگاه نوسان گیر ذکر می کنند به همراه علیزاده به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، شروع سریع تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت های تابعه درخواست شد که با نظر موافق اکثریت نمایندگان مجلس این مهم در اسرع وقت و به زودی انجام خواهد شد تا مشخص شود چه افراد و جریاناتی در این تخلفات گسترده و سوءمدیریت ها نقش اصلی را بر عهده داشتند.

وی افزود: مسئولیت این نوع تخلفات بطور مستقیم متوجه هیات مدیره بورس تهران است. اتخاذ چنین تصمیماتی بدون اطلاع هیات مدیره، تقریبا غیر ممکن است از همین رو، اعضای هیات مدیره باید پاسخگوی این تخلفات و سودجویی ها باشند. البته طبیعی است که اعضای هیات مدیره اقدام به تکذیب نقش در این تخلف گسترده کنند. اما شواهد نشان می دهد این تخلف و سایر نمونه های این چنینی با مصوبه هیات مدیره بورس تهران انجام شده و اعضا نمی توانند ادعا کنند از چنین اقدامی بی خبر بوده و یا نقشی در آن نداشته اند.

این نماینده مجلس درخصوص زمان دقیق آغاز روند عملیاتی تحقیق و تفحص از بازار سرمایه توضیح داد: بلافاصله پس از رسانه ای شدن موضوع استخراج رمزارز در بورس تهران، نمایندگان عضو شورای عالی بورس، موضوع را تحت بررسی قرار داده و گزارش مقدماتی تهیه شد. بعد از بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس قرار شد بلافاصله روند تحقیق و تفحص از سازمان بورس در راستای روشن شدن ابعاد پنهان تخلفات، سوءمدیریت ها و سوداگری ها انجام شود.

صالحی ادامه داد: موضوع تحقیق و تفحص، تازه مطرح شده است. طبق روال قانونی ابتدا باید موضوع در کمیسیون اقتصادی مصوب و بعد از جمع بندی اعضای کمیسیون در صحن علنی تایید نهایی شود. با توجه به اهمیت موضوع امید می رود طی هفته آینده موضوع به ثبت برسد و سپس روند اجرای تحقیق و تفحص آغاز شود.

وی درباره اینکه واکنش بورس و وزیر سابق اقتصاد به تذکرهای تخلفات مدیران بورسی و موضوعاتی چون انتخاب دهقان دهنوی، درز اطلاعات، عدم صیانت از دارایی های مردم چه بوده؟ گفت: متاسفانه وزیر سابق اقتصاد و رییس سازمان بورس با وجود تمام تذکراتی که از سوی نمایندگان مطرح می شد فقط اقدام به توجیه کرده و تلاشی برای روشن شدن ابهامات و جلوگیری از وقوع تخلفات نمی‌کردند. البته به دلیل همین سوءمدیریت ها و تخلفات روشن، پرونده فرهاد دژپسند به قوه قضائیه ارسال شده تا موضوع از منظر قضایی رسیدگی شود.

مقصران اتلاف سرمایه‌های مردم در بورس معرفی می‌شوند؟

محسن علیزاده نیز در زمینه تخلفاتی که در سازمان بورس رسانه ای شده و واکنش مجلس به این تخلفات گفت: اتفاقاتی که طی روزها و هفته های اخیر  در بازار سرمایه به وقوع پیوسته، نشان دهنده وجود تخلفات و سوءمدیریت های گسترده در سازمان بورس و شرکت های زیرمجموعه است. امری که انجام تحقیق و تفحص از این سازمان و عملکرد وزارت اقتصاد سابق را به یک ضرورت جدی تبدیل کرده است. این موضوع در کمیسیون اقتصادی در دست بررسی است و به زودی گروه تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت های تابعه فعالیت ها را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: به عنوان عضو ناظر در شوای عالی بورس و مسئول کمیته بورس در کمیسیون اقتصادی، موضوع باید با دقت و موشکافی بررسی و نتایج آن در اختیار رسانه ها و عموم مردم قرار بگیرد. تلاش خواهیم کرد روند اجرای تحقیق و تفحص در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز شود تا مردم بدانند چه افراد یا جریاناتی طی یک سال گذشته باعث بروز مشکلات گسترده در بازار سرمایه و اتلاف سرمایه های سهامداران شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ