کد خبر: ۱۷۵۹۶۵
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

تولید بیت کوین به سقف نزدیک تر شد / ۲.۳ میلیون تا پایان استخراج

تولید بیت کوین به سقف نزدیک تر شد / ۲.۳ میلیون تا پایان استخراج

سقف عرضه بیت کوین توسط مخترع آن تا ۲۱ میلیون سکه تعیین‌ شده و تنها ۲.۳ میلیون بیت کوین دیگر قابل استخراج است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل راشاتودی، سقف عرضه بیت کوین بر خلاف سایر اشکال پولی که با اراده بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند ، 21 میلیون سکه است و ناکنون 90 درصد آن استخراج شده‌ و تحلیلگران در حال بررسی شرایط اقتصاد مجازی در صورت توقف انتشار سکه‌های جدید هستند.

بر اساس این گزارش، حدود 18.7 میلیون بیت کوین تا ماه اوت (مرداد) 2021 تولید شده و تنها 2.3 میلیون قابل استخراج است.

محدود بودن عرضه قدیمی‌ترین ارز مجازی دنیا آن را تبدیل به کالایی محدود کرده و تورم ناشی از عرضه نامحدود این سکه را کنترل می‌کند. پیش بینی می شود آخرین بیت کوین در 2140 استخراج شود.

به گفته تحلیلگران ، اقتصاد بیت کوین باید تغییر کند تا بتوان شبکه آن را حفظ کرد. برخی پیش‌بینی می‌کنند ماهیت این ارز مجازی باید مانند هویت آن تغییر شکل پیدا کند. بیت کوین در ابتدا به‌عنوان واسطه‌ای برای نقل‌ و انتقال های روزمره معرفی‌شده بود ولی به‌تدریج جایگاه و محبوبیت را به‌ عنوان کالای سرمایه‌ای به دست آورد.

همچنین بیت کوین می‌تواند سرمایه ذخیره‌ای باشد. در این صورت تعداد نقل‌ و انتقال ها در شبکه این ارز مجازی کاهش می‌یابد. چون مؤسسات و نهادهای تجاری بزرگ چایگزین خرده‌ فروشان و شرکت‌های کوچک می‌ شوند و تجارت‌های کمتر ولی گران‌ قیمت‌تر انجام خواهند داد. در نتیجه، زمان تولید آخرین بیت کوین به تعویق می‌افتد.

پروتکل این ارز مجازی می‌تواند تغییر کند تا محدودیت انتشار آن پس‌از 21 میلیون سکه برداشته شود ولی دراین‌ صورت ارزش بیت کوین هایی که تاکنون استخراج شده‌ ، کاهش می‌ یابد و این چیزی نیست که دارندگان این رمز ارز قبول کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ