کد خبر: ۱۷۵۹۷۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

همکاری تامین سرمایه بورسی و اسنپ برای امکان خرید و فروش واحد صندوق‌ها

همکاری تامین سرمایه بورسی و اسنپ برای امکان خرید و فروش واحد صندوق‌ها

امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین، خارج از بازار سرمایه و در سوپر اَپ اسنپ فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعدازظهر دیروز طی مراسمی از امکان خرید و فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین از طریق سوپر اَپ اسنپ با حضور داوود رزاقی مدیرعامل تامین سرمایه نوین، میثم فدایی مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و مجید حسامی مدیر ارشد اجرایی اسنپ پی، رونمایی شد .

همکاری "تنوین" با سوپر اَپ اسنپ

براین اساس، داوود رزاقی مدیرعامل تامین سرمایه نوین در این برنامه گفت: این مجموعه با توافقات اولیه با اسنپ و سپس اخذ مجوز سازمان بورس و ایجاد بسترهای زیر ساختی پس از حدود یک سال به عنوان اولین مجموعه توانست به طریقه خارج از بازار سرمایه و نهاد های مالی تحت نظارت سازمان بورس، مجوز امکان خرید و فروش و صدور و ابطال واحد های سرمایه گذاری را با همکاری سوپر اپلیکیشن اسنپ بدست آورد.

وی افزود: اولین صندوق سرمایه گذاری مشترک در سال ۸۷ ایجاد شد که اعتماد به بازار سرمایه برای اولین بار انقلابی در این زمینه بشمار می رود. حال پس از گذشت حدود ۱۳ سال و این هم اولین شروع و اولین امکان خرید و فروش واحدها بدون مراجعه به شبکه بانکی و نهاد های مالی تحت نظارت سازمان بورس است که باید در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم برای مردم ترویج و فرهنگ سازی شود. این شیوه دسترسی سریع، آسان، بدون هزینه و صرف زمان زیاد برای مردم عادی در اقصی نقاط را فراهم می کند و مزیتی برای این نوع سرمایه گذاری است.

میثم فدایی مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس هم در این مراسم گفت: یکی از برنامه های جدی که سازمان بورس بصورت واقعی دنبال می کند توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم است و این نوع سرمایه گذاری از دو جنبه برای سازمان اهمیت داشت. نخست اتفاقات سال ۹۹ بود که بسیاری از افراد بصورت مستقیم وارد بازار سرمایه و دچار مشکلات متعددی شدند و در زمان های ریزش بازار، اعتراضات زیادی را به همراه داشت. اما افرادی که در صندوق ها حضور داشتند هم در زمان اوج بازار توانستند بازدهی مناسبی کسب کنند و هم در زمان ریزش بازار زیان کمتری را متحمل شدند.

توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق کانال های فروش مستقل از بازار پول

وی با اشاره به بحث توسعه اکو سیستم بازار سرمایه در بازار بدهی و بازار سهام افزود: سازمان در هر دو جنبه به این نتیجه رسید که راهی جز توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم وجود ندارد و مستلزم آن کانال های فروش مستقل از بازار پول است. در این راستا مجموعه های متعددی در سال های گذشته اقدام به فروش اپلیکیشن های اختصاصی برای موضوع مدیریت دارایی می کردند.

فدایی ادامه داد: اما سال جاری در سازمان بورس، دستورالعمل سرمایه گذاری بر خط تصویب و مجوز صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری برای اپلیکیشن هایی که حتی در خارج از بازار سرمایه بودند، فراهم شد. اسنپ به عنوان یکی از شرکت های بالغ استارت آپی در این امر پیش قدم شده و امید می رود در آینده ای نه چندان دور بتوان وزن فعالیت های فین تکی را در اپلیکیشن اسنپ بیشتر مشاهده کرد.

توسعه پلتفرم مدیریت سرمایه و عرضه به کاربران اسنپ

مجید حسامی مدیر ارشد اجرایی اسنپ پی هم در این مراسم گفت: سرمایه گذاری کار تخصصی است که برای موفقیت در آن نیاز به صرف زمان و دانش لازم است. طبق بررسی های مختلفی که در دنیا انجام شده و نتایج آن در بازار سرمایه ایران هم صادق است، سرمایه گذاری غیر فعال در بلند مدت بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه گذاری فعال دارد. بنابراین سرمایه گذاران خرد می توانند هوشمندانه تر در واحد های سرمایه گذاری صندوق هایی که توسط مدیران متخصص مدیریت می شود و پرتفوی دارند، سرمایه گذاری کنند و از بازدهی بازار سرمایه بهره مند شوند.

وی افزود: مجموعه اسنپ توانسته طی یکسال گذشته همکاری مثبتی را با تامین سرمایه نوین آغاز کرده و با حمایت های سازمان بورس توانست پلتفرم مدیریت سرمایه را توسعه داده و مجوزهای لازم را هم اخذ و به کاربران اسنپ عرضه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ