کد خبر: ۱۷۵۹۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۹

حمایت تمام قد رئیس جمهور از بورس کالا با دستور تامین سیمان و فولاد

حمایت تمام قد رئیس جمهور از بورس کالا با دستور تامین سیمان و فولاد

رئیس جمهور گفت: در راستای دسترسی آسان به مصالح ساختمانی با ساز و کارهای وزارت صنعت و ایجاد زمینه های لازم، بخش عمده سیمان و فولاد از طریق بورس تامین می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه شورای عالی مسکن دولت گفت: باید امکان خرید مصالح ساختمانی تسهیل شود البته در این میان مسئله سیمان و فولاد وجود دارد. اما باید دسترسی به مصالح ساختمانی آسان شود که با ساز و کارهای وزارت صنعت و ایجاد زمینه های لازم بخش جدی آن باید از طریق بورس تامین شود.

وی افزود: دولت نمی خواهد وارد ساخت مسکن شود بلکه باید به مردم الگو دهد تا در این خصوص میدان داری کنند یعنی دولت باید به مردم الگو دهد تا مسکن سازانی و شرکت هایی که حاضرند وارد میدان شوند و دولت به آنها تسهیلات دهد.

بر اساس این گزارش، مروری بر قانون جهش تولید مسکن بیانگر آن است که در فصل سوم این قانون با عنوان تامین مصالح ساختمانی و در ماده ۱۳، وزارت اقتصاد مکلف است به منظور پوشش خطرپذیری (ریسک) ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش خطرپذیری خرید مصالح ساختمانی (صرفاً فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم کند.

همچنین در تبصره یک ماده ۱۳، وزارتخانه های راه و صنعت مکلفند آیین نامه مربوط به تامین مصالح ساختمانی (فولاد و سیمان) را برای طرح های مسکن حمایتی با حذف واسطه ها تهیه کنند و به تصویب هیات وزیران برسانند.

در تبصره دو این ماده، وزارت اقتصاد مکلف است امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی وزارت راه و شهرسازی فراهم کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ