کد خبر: ۱۷۶۱۱۲
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۷/۲۱

نتیجه جلسه با دو وزیر اقتصاد و کار و وعده عدم حذف یارانه نان و کالاهای اساسی
نماینده مجلس اعلام کرد :

نتیجه جلسه با دو وزیر اقتصاد و کار و وعده عدم حذف یارانه نان و کالاهای اساسی

نماینده مجلس با اعلام نتیجه جلسه با دو وزیر اقتصاد و کار ، گفت : دولت فعلا برنامه‌ای برای حذف یارانه نان و کالاهای اساسی ندارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اسماعیلی درباره نشست فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب مجلس با وزیران کار و اقتصاد و بررسی قانون هدفمندی یارانه‌ها و ساماندهی یارانه‌های پنهان و آشکار به خانه ملت، گفت: در این جلسه در خصوص لزوم ساماندهی دلار 4200 تومانی و برنامه‌ دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها مطرح شد و با توجه به اینکه یارانه‌ها به ویژه یارانه‌های پنهان به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود، باید دولت برنامه‌ کاملی برای توزیع مطلوب و نزدیک کردن یارانه‌ها به عدالت انجام دهد.

وی افزود: یارانه پنهان و آشکار در حوزه انرژی و کالاهای اساسی بیشتر به دهک‌های بالا اختصاص پیدا می‌کند و پرداخت 86 و 16 میلیارد دلار یارانه پنهان  آشکار بی‌عدالتی است . همچنین دلار 4200 تومانی به مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و سوداگران بیشترین منافع را می‌برند.

این نماینده ادامه داد: بنابر اعلام وزیر کار ، وزارت تعاون مسئول شناسایی دهک‌های مختلف جامعه و بانک اطلاعاتی برای رساندن نظام توزیع یارانه به عدالت بیشتر است. همچنین تشکیل شورای عالی رفاه که در دو سال گذشته تشکیل نشده از برنامه‌های وزارت رفاه است که با حضور رئیس جمهور به زودی تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی گفت: وزیر اقتصاد هم اعلام کرد مطالعات ساماندهی دلار 4200 تومانی به نتیجه قطعی نرسیده و ولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه کالاهای اساسی و نان ندارد و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های کم درآمد جامعه درحال تدوین برنامه‌های مدونی است اما برای جلوگیری از خلق پول و تزریق نقدینگی این حمایت‌ها را در قالب کارت‌های خرید کالاهای اساسی یا کمک‌های معیشتی پیش‌بینی خواهد کرد تا نقدینگی و تورم در جامعه کاهش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ