کد خبر: ۱۷۶۱۳۷
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۷/۲۳

درخواست ایران از  عربستان برای بازگشایی کنسولگری‌ها در مشهد و جده

درخواست ایران از عربستان برای بازگشایی کنسولگری‌ها در مشهد و جده

طبق اعلام منابع آگاه ، ایران طی مذاکرات از عربستان درخواست کرده به نشانه حسن نیت و عادی سازی روابط دو جانبه ، کنسولگری‌ها در مشهد و جده بازگشایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلومبرگ از قول منابع آگاه اعلام کرد: ایران در مذاکرات با ریاض از عربستان درخواست کرده به نشانه حسن نیت و به عنوان تمهیدی برای پایان دادن به جنگ یمن ، قبل از هر توافق ، کنسولگری‌ها در مشهد و جده گشوده شود.

بر اساس این گزارش ، مذاکرات به طور کلی پیشرفت کرده اما پای جزئیات که به میان می‌آید ، پیچیده و دشوار می‌شود. در شرایطی که قدرت‌های جهانی درصدد مذاکره برای احیای برجام هستند، ایران بی سر و صدا چهار دور مذاکره با هدف کاهش سال‌ها تنش با عربستان و با محوریت یمن برگزار کرده و دور جدید هم به زودی برگزار می شود.

عربستان که از سال ۲۰۱۵ در جنگ با حوثی‌های مورد حمایت ایران است و بارها تاسیسات نفتی آن هدف حملات پهپادها و موشک‌های نیروهای یمنی قرار گرفته ، قصد دارد به درگیری پایان دهد.

ریاض می‌خواهد گام نخست به سوی ایجاد روابط دیپلماتیک با تهران که از سال ۲۰۱۶ قطع شده ، دستیابی به توافقی بر سر یمن باشد اما تهران اصرار دارد  روابط دوجانبه از طریق گشوده شدن کنسولگری‌های دو طرف در جده و مشهد عادی سازی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ