کد خبر: ۱۷۶۱۳۸
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۷/۲۳

بررسی سایر گزینه‌ها در صورت صورت عدم بازگشت سریع تهران به برجام
نماینده آمریکا در امور ایران اعلام کرد:

بررسی سایر گزینه‌ها در صورت صورت عدم بازگشت سریع تهران به برجام

نماینده آمریکا در امور ایران از بررسی گزینه‌های دیگر برای توقف برنامه هسته‌ای ایران در صورت صورت عدم بازگشت سریع تهران به برجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رابرت مالی در نشستی مجازی با اشاره به اینکه در صورت عدم بازگشت تهران به برجام ، آمریکا گزینه‌های دیگری را برای برخورد با برنامه هسته‌ای ایران بررسی می کند ، اعلام کرد: اگر ایران به تعهدات قبلی بر نگردد ، کاخ سفید برای رویارویی با واقعیتی متفاوت آمادگی دارد.

وی افزود: ایران نمی‌تواند آمریکا را وادار به امتیازدهی در توافق هسته‌ای کند. در حالی‌ که کم‌کاری می‌کند و حاضر به همکاری در زمینه اقدامات هسته‌ای  نیست. نباید کار به اینجا می‌رسید. تمام مواردی که ایران اکنون ناقض آن است تا زمان خروج آمریکا از توافق رعایت می‌ شد.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: چنانچه خواسته‌های ایران ورای برجام باشد به توافقی متفاوت نیاز است که در این صورت پای مسائلی متفاوت را به میز مذاکره باز خواهد کرد.

مالی گفت: دولت بایدن در شش دور اول مذاکرات ، پیشنهاداتی روی میز گذاشت که اگر ایران موافقت می کرد ، همه تحریم‌های ناسازگار با برجام لغو و خیلی سریع توافق حاصل می شد. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در حال حاضر با کار گروهی متفاوت مواجه هستیم که صریحا اعلام کرده ، رویکردی متفاوت در اداره امور دارد.

وی افزود: بهترین راه همچنان بازگشت ایران به برجام و سپس بحث بر سر راه‌های تقویت آن است. احتمال زیادی وجود دارد که تهران مسیری متفاوت از بازگشت به برجام را انتخاب کند. کاخ سفید باید با اسرائیل و سایر متحدان در منطقه هماهنگ باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ