کد خبر: ۱۷۶۱۴۵
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۷/۲۳

دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور برای ترخیص فوری کالاهای اساسی

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ترخیص فوری کالاهای اساسی گفت: یکی از دلایل تورم ، تاخیر در واردات و صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ‌محسن رضایی در حاشیه بازدید از روند ترخیص ، تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی ضمن تاکید بر لزوم ترخیص فوری کالاهای اساسی گفت : مشکلات این بندر نشان می‌دهد علاوه بر تحریم‌های خارجی ، تحریم داخلی هم در اختیار دولتمردان وجود دارد و تا بر طرف نشود ، رفع تحریم خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: تاخیر دو ماهه کشتی در لنگرگاه ، تعداد زیاد مجوزهای تخلیه کالا و عدم هماهنگی بین مجوزها سبب ترخیص دیر هنگام و رسوب کالا در گمرک ، افزایش یک تا دو درصدی قیمت‌ها و به موقع نرسیدن کالای اساسی به مردم می‌شود.

این معاون ادامه داد: یکی از دلایل تورم ، تاخیر در واردات و صادرات از بنادر است که هزینه کالاهای صادراتی را افزایش می‌دهد و سبب می‎شود در رقابت با کشورهای رقیب ، صادرات کمتری داشته باشیم.

رضایی گفت: شناسایی و رفع مسئله تحریم‌های داخلی از جمله در بنادر و گمرکات با هدف کم کردن هزینه‌های مدیریتی بر مردم ، توسط دولت در حال انجام است.

وی افزود: دولت در حال برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل صادرات و واردات ، سرمایه گذاری خارجی و تشویق ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در ایران است و در ماه‌های آینده گزارش‌های بهتری ارائه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ