کد خبر: ۱۷۶۲۴۱
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۵

نگرانی از سقوط اقتصاد و پراکندگی نظرات + انتقاد از مصوبات سران قوا
نماینده مجلس اعلام کرد :

نگرانی از سقوط اقتصاد و پراکندگی نظرات + انتقاد از مصوبات سران قوا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از مصوبات سران قوا ، نسبت به تشدید کسری بودجه ، سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته هشدار داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، الیاس نادران در جلسه علنی مجلس با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی گفت: اقتصاد ، پاشنه آشیل دولت رئیسی  است. گردهمایی بزرگان اقتصاد پسندیده اما هماهنگی اقتصادی مهم‌تر است. لذا باید مشخص شود مسئولیت اقتصاد با چه کسی است !

وی افزود: پراکندگی نظرات و عدم تعیین مسئول حوزه اقتصادی نگران کننده است. همچنین اخبار خوبی از جلسات و تصمیمات سران قوا به گوش نمی‌رسد. دور زدن نهادهای مسئول مثل قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی، سنت بدی است که از دولت‌های قبل به جا مانده و قالیباف باید از جایگاه و اعتبار قانون اساسی دفاع کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت اصلاحیه و یا متمم بودجه می‌خواهد، باید درخواست کند تا مجلس آن موضوع را بررسی و مردم را در جریان قرار دهد.

نادران گفت: برنامه های دولت در سیاست‌های اعمالی تاثیر دارد. مجلس و مردم منتظر شنیدن مجموعه‌ کاملی از سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تولید هستند. این پراکندگی‌ها و سردرگمی‌ها، آشفتگی را بر بازار حاکم می کند و بعد از یک دوره رکود ، موج تورمی دامن اقتصاد را خواهد گرفت.

وی افزود: از هیات رئیسه مجلس درخواست می شود یک دوره جلسات با همه مسئولان برگزار کند تا با دولت به جمع‌بندی واحد برسد. مفاد و رویکردهای لایحه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه برهمه ابعاد اقتصاد تاثیر دارد. جوهره اقتصاد مقاومتی برون‌ زا بودن آن است. پس باید اقتضائات آن را فراهم کرد.

نادران ادامه داد: نگاه جامع به اقتصاد از ضروریات است. نگاه جزیره‌ای باعث می شود زیرساخت‌ها بیشترین آسیب را ببینند. آنچه امروز در مجلس اتفاق افتاد شروع دومینویی است که موجب تشدید کسری بودجه ، سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ