کد خبر: ۱۷۶۲۷۷
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۷/۲۶

نقل و انتقال سند خودرو و بلا تکلیفی مردم/ لزوم حذف هزینه و تشریفات اداری زائد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس توضیح داد:

نقل و انتقال سند خودرو و بلا تکلیفی مردم/ لزوم حذف هزینه و تشریفات اداری زائد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام اینکه نباید برای حفظ درآمد عده‌ای ، هزینه اضافی و تشریفات اداری مازاد به مردم تحمیل شود، درباره نقل و انتقال سند خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی خضریان درباره نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم به تسنیم گفت: دادستان ، نظر رسمی دستگاه قضایی  بر مبنای نامه‌ کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر شکایات مردمی را اعلام کرده که بر اساس آن برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

وی افزود: در خصوص برگ سبز خودرو با وجود اینکه نیروی انتظامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهات مطرح شده هم نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده اما برخی‌ همچنان می‌خواهند در رابطه با این‌ موضوع مقاومت کنند. چرا که درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب دفترداران می‌شود.

این نماینده ادامه داد: نباید برای حفظ درآمد عده‌ای ، هزینه اضافی و تشریفات اداری مازاد به مردم تحمیل شود! البته این اختیار به شهروندان داده شده در صورت نیاز ، نقل و انتقال سند را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

خضریان گفت: باید تشریفات ادارای و هزینه‌های زائد به نفع مردم کاهش یابد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت نیز کمتر شود. لذا طبق قانون ، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این مهم را محقق کند که در حال انجام است.

وی افزود: اگر کسانی خواهان شفاف‌ سازی بیشتر در این خصوص هستند ، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند. در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان هم به طور رسمی اعلام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ