کد خبر: ۱۷۷۳۷۵
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۷/۲۸

موج ششم کرونا در آبان قطعی است / آمار واردات واکسن و پاسخ به یک شیطنت
وزیر بهداشت:

موج ششم کرونا در آبان قطعی است / آمار واردات واکسن و پاسخ به یک شیطنت

وزیر بهداشت با تاکید بر قطعیت ورود موج ششم کرونا در آبان ، آمار واردات واکسن را اعلام و به یک شیطنت پاسخ داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام عین اللهی با بیان اینکه طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد به ایسنا گفت: این نگرانی وجود دارد و قطعا ایجاد خواهد شد. البته باید آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داشت در همین راستا بیمارستان ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه های تنفسی در آماده باش هستند تا بشود با این بیماری مبارزه کرد.

وی ادامه داد: از مرداد تاکنون حدود ۷۰ میلیون دز واکسن تزریق شده اما هنوز واکسیناسیون کافی نیست و حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دز واکسن تزریق شود. تزریق دز اول به ۷۵ درصد و دو دز به حدود ۳۵ درصد رسیده که تا ۸۰ درصد فاصله است. بنابراین پروتکل ها همچنان باید رعایت شوند.

این مقام مسئول با اشاره به میزان واکسن وارد شده ، توضیح داد: تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد شده و تا اواسط آبان ادامه دارد و قطعا" به ۱۸۰ میلیون دز خواهد رسید.

عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون یک راه پیشگیری است که  شدت بیماری را کم می کند اما کرونا را به کل از بین نمی برد، گفت: شیطنت هایی در فضای مجازی دیده می شود که می گویند کرونا با واکسیناسیون از بین می رود به هیچ وجه صحت ندارد. ویروس در محیط وجود دارد و در حال انتقال است اما وقتی قدرت و ایمنی بدن افزایش داده شود می توان در مقابل ویروس مقابله کرد. باید عادت کرد با کرونا زندگی کرده و همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: نماز جمعه بعد از یک سال و نیم تعطیلی این هفته برگزار خواهد شد و در پایان از نشان سرو سپید که قرار است تحت عنوان جایزه شهید زارع در جشنواره های آموزشی به پیشتازان عرصه علم، خدمت و فناوری اهدا شود، رونمایی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ