کد خبر: ۱۷۷۹۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۴

قرارداد آتی نقره دوشنبه آینده در بورس کالا راه اندازی می شود

قرارداد آتی نقره دوشنبه آینده در بورس کالا راه اندازی می شود

بورس کالا با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد آتی نقره با موعد تحویل در بهمن ۱۴۰۰ از دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: قرارداد آتی نقره با موعد تحویل در بهمن ۱۴۰۰ از دوشنبه هفته آینده ۱۷ آبان راه اندازی می شود. این قرارداد تا ۱۸ بهمن سال جاری قابل معامله است.

بر اساس این گزارش، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی نیز همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی است که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

۱۷ اسفند سال گذشته معاملات آتی نقره به طور رسمی در بورس کالا راه اندازی شد. هر قرارداد معادل ۱۰۰ گرم ، ساچمه نقره مطابق استاندارد ۹۹۹ است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل و در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است. سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ