کد خبر: ۱۷۷۹۸۱
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۸/۱۵

اثر تزریق صندوق توسعه به بورس و چند ایراد به عملکرد صندوق مهم بازار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر تزریق صندوق توسعه به بورس و چند ایراد به عملکرد صندوق مهم بازار

کارشناس بازار سرمایه با اعلام چند چند ایراد به عملکرد صندوق تثبیت گفت: تزریق ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه شاید کم باشد ولی جو روانی مثبتی ایجاد می کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش آسایش درخصوص مبلغی که از صندوق توسعه ملی قرار است به بازار سرمایه تزریق شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حالی کل مبلغ تزریقی سال گذشته برای ۲ یا ۳ روز معاملات بود که تزریق پول از صندوق توسعه ملی شاید از نظر مبلغ کم باشد ولی می تواند جو روانی مثبتی ایجاد کند که حاکی از این است سهامداران تنها نیستند و دولت به فکر بازار سرمایه است. اعلام چند خبر  هم باعث تعادل بیشتر بازار می شود. بنابراین تزریق کارآمد خواهد بود.

وی افزود: این تزریق به دلیل آنکه به صورت تبدیل بوده و خلق پولی هم صورت نمی گیرد، نقشی در تورم ندارد اما اگر باعث ایجاد رشد‌های هیجانی شود، می‌تواند انتظارات تورمی را افزایش دهد. از معایب تزریق نقدینگی از صندوق توسعه ملی به بورس این است که در روز‌های منفی و هیجانی بازار، تنها از سهام‌ بزرگ و شاخص ساز حمایت می شود که معمولا در کوتاه مدت پاسخگو ولی در بلندمدت فایده ایی ندارد.

آسایش ادامه داد: بحث مهم، نحوه  چگونکی تخصیص این منابع در بازار سرمایه است. منابع را در بعضی سهام‌ خاص مصرف و بقیه را در صورت باقی ماندن مبلغ در سایر سهم‌ها تزریق می کنند. باید هنگام صرف این پول، نظارت دقیقی صورت گیرد تا احتمال فساد را اندک کند. مصرف این مبلغ هم باید شفاف باشد و اهالی بازار سرمایه بدانند این پول کجا و چگونه خرج خواهد شد .

براساس این گزارش، طبق ادعای ایرنا رسانه دولت ، معادل ۱۵۰ میلیون دلار به احتمال زیاد تا اواخر ماه جاری به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ