کد خبر: ۱۷۷۹۹۰
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۸/۱۵

ادعای دستکاری شاخص با توقف چند نماد خاص / مهم‌ترین دلیل سقوط
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ادعای دستکاری شاخص با توقف چند نماد خاص / مهم‌ترین دلیل سقوط

کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی وضعیت این هفته بازار، مدعی دستکاری شاخص با توقف چند نماد خاص شد و گفت: برخلاف اظهارات مسئولان، مهم‌ترین دلیل ریزش ها، فروش اوراق است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شایان زهرا کار درباره وضعیت بازار سرمایه پس از اعلام حمایت رییس سازمان بورس و کاهش قرمزپوشی شاخص به ایلنا گفت: بازار هفته گذشته با شاخص یک میلیون و ٣٧۵ هزار تایی آغاز و با یک میلیون و ٣٩٨ هزار واحدی به پایان رساند اما در این میان به وضوح شاخص دست کاری شده و سعی دارند با چند نماد خاص ، مانع از ریزش شوند ولی اگر این نمادها باز بودند شاخص بیش از ١٠٠ هزار واحد کمتر از عدد فعلی بود.

وی افزود: مسئولان تمایلی ندارند ، ریزش شاخص دیده شود. در مهر سهام‌ شاخص هم‌وزن بیش از ۵٠ درصد ریزش داشتند. مسئله مهم این است که با نگه داشتن چند سهم بزرگ شاخص ساز ، نماگر بازار در ظاهر نوسان جزیی اصلاحی دارد در حالی که در این نمادها بیش از ۵٠ درصد ریزش وجود داشت. برخلاف اظهارات مسئولان، مهم‌ترین دلیل ریزش شاخص، فروش اوراق و به وضوح خروج سنگین نقدینگی از بازار و ورود به اوراق در حال انجام است.

زهرا کار ادامه داد: اگر چند روز نمادهای شاخص ساز را به سمت پر تقاضا نشان دهند، می‌توان شاهد ورود پول‌های پارک شده به بازار و رشد شاخص بود. پیش‌ بینی می‌شود در هفته جاری بازار مثبت و پرتقاضا باشد و پس از چند ماه ریزش، ورود نقدینگی‌ مشاهده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ