کد خبر: ۱۷۸۰۲۱
۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۸/۱۶

امیدواری وزیر خارجه ایران به ورود واقع بینانه آمریکا و اروپا در مذاکره

امیدواری وزیر خارجه ایران به ورود واقع بینانه آمریکا و اروپا در مذاکره

وزیر خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای چینی ابراز امیدواری کرد ، آمریکا و طرف های اروپایی واقع بینانه وارد مذاکره شوند تا توافق به سرعت حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان و وانگ یی در تماسی تلفنی در خصوص روند مناسبات دوجانبه، مذاکرات آتی وین و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان ضمن تشکر از همکاری دولت چین برای ارسال  ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران و ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش بر حمایت ایران از ابتکار جهانی پکن در زمینه توسعه پایدار و همکاری نزدیک با چین تاکید کرد و گفت: امید است آمریکا و طرف های اروپایی به صورت واقع بینانه وارد مذاکره شوند تا توافق به سرعت حاصل شود.

وی افزود: واشنگنن نمی تواند سیاست شکست‌ خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی را ادامه دهد و همزمان مدعی مذاکره و توافق باشد. در زمینه انجام وظایف آژانس در ایران، همکاری ها در چارچوب توافقات و مقررات به خوبی ادامه خواهد یافت.

وانگ‌ یی هم با اعلام حمایت از تداوم مذاکرات هسته ای ، آمریکا را عامل اصلی مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای برجام خواند و ابراز امیدواری کرد ، کاخ سفید این اشتباه را با رفع همه جانبه تحریم‌ها جبران کند تا در پرتو رویکرد مثبت ایران، مذاکرات پیش رو به نتایج خوبی منجر شود.

وی ضمن دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به پکن ، ابراز امیدواری کرد اجلاس سوم همسایگان افغانستان در چین بتواند با مشارکت فعال همسایگان از جمله ایران، موجب تشکیل دولت فراگیر با ثبات شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ