کد خبر: ۱۷۸۰۲۴
۹:۲ - ۱۴۰۰/۸/۱۶

انتقاد روسیه از مواضع اخیر آمریکا در برابر ایران و تحریم‌ها

انتقاد روسیه از مواضع اخیر آمریکا در برابر ایران و تحریم‌ها

نماینده روسیه در سازمان‌ ملل با انتقاد از مواضع اخیر آمریکا در قبال ایران گفت:واشنگتن نه تنها فشار حداکثری را حفظ کرده بلکه تحریم‌های بیشتر هم اعمال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میخائیل اولیانوف در واکنش به اظهارات اخیر لارنس نورمن خبرنگار وال‌ استریت ژورنال که از مواضع ایران درباره از سر گیری مذاکرات وین انتقاد کرده و آن را متناقض با اصل برجام دانسته بود در توییتر اعلام کرد: باید منصفانه قضاوت کرد. بله، ایران بیشتر و بیشتر از برجام فاصله می‌گیرد اما آمریکا نه تنها فشار حداکثری را حفظ کرده ، بلکه تحریم‌های بیشتری را هم اعمال می‌کند.

تنها یک راه برای شکستن این دور باطل وجود دارد و آن هم مذاکرات وین است که باید بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، خبرنگار آمریکایی از مواضع ایران در قبال ازسرگیری مذاکرات برجامی از جمله لزوم تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دولت آتی  از توافق،‌ لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و جبران خسارات تحمیل شده بر ایران به واسطه تحریم‌ها،‌ انتقاد کرده بود.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور بین ایران و سایر اعضای برجام  با حضور هیات آمریکایی تا ماه ژوئن (خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات اعلام کرد ، دور هفتم مذاکرات 29 نوامبر ( 8 آذر ) از سرگرفته خواهد شد. تهران تاکید کرده ، هدف از این مذاکرات لغو تحریم‌ها است.

دولت آمریکا هم خواستار مسیر دیپلماتیک با ایران برای حل‌ و فصل موضوع هسته‌ای است و آمادگی دارد با حسن نیت و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به برجام بازگردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ