کد خبر: ۱۷۸۰۶۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

عرضه‌ های اولیه‌ بعد از بهبود اوضاع بورس + بررسی اصلاح قانون بازار

عرضه‌ های اولیه‌ بعد از بهبود اوضاع بورس + بررسی اصلاح قانون بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ضمن استقبال از تشکیل کمیته مشترک بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و تعیین تکلیف رمزارزها با منشا خارجی گفت: عرضه‌های اولیه‌های مطلوبی در راه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مرحبا با اشاره به میزبانی کمیسیون اقتصادی از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به خانه ملت گفت: در این نشست وضعیت بازار سرمایه و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت. نماینده ناظر در شورای عالی بورس گزارشی ارائه کرد که به مباحثی در زمینه ناترازی در بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت گذاری‌های دستوری، عدم اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و یک شبه، نظارت‌ برای کاهش دخالت‌های سیستمی، لزوم توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه ، شفاف سازی در بحث سازمان بورس و ایجاد کانون سهامداران حقیقی اشاره شده بود.

وی افزود: وزیر اقتصاد طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار را بستری مناسب دانست و پیشنهاد کرد کمیته ای مشترک تمامی زوایای طرح را بررسی کند تا حاوی تمام نقاط مشترک مدنظر دو طرف باشد. رئیس سازمان بورس در خصوص شفاف سازی دارایی شرکت‌ها و شفاف سازی دعاوی حقوقی در سامانه کدال مباحثی را مطرح کرد. در این راستا کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و بورس تشکیل شده تا فعالیت های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را رسیدگی کند زیرا حجم نقدینگی بسیار زیاد است.

مرحبا با بیان اینکه عرضه‌های اولیه‌های مطلوبی در راه هستند که اگر شرایط بازار مقداری بهتر شود قابلیت عرضه دارند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حال عرضه سهام به بازار هستند و اولین آنها به بازار عرضه شده و در تابلو قرار گرفته است.

به گفته وی ، کمیسیون اقتصادی از تشکیل کمیته مشترک بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار استقبال کرد و در حوزه رمز ارزها نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این حوزه خصوصا رمز ارزها با منشا خارجی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند تا سرمایه گذاری‌ها در فضای مطمئنی انجام شوند و مانع از بروز چالش‌ها شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ