کد خبر: ۱۷۸۰۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

مصوبه‌ ماندگار برای اصلاح بورس و هماهنگی‌ با بانک مرکزی در دو حوزه
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

مصوبه‌ ماندگار برای اصلاح بورس و هماهنگی‌ با بانک مرکزی در دو حوزه

وزیر اقتصاد با اعلام تلاش برای مصوبه‌ای ماندگار جهت اصلاح بورس از هماهنگی‌ با بانک مرکزی برای همسان سازی سیاست گذاری‌ها و نرخ ارز خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که با هدف بررسی برنامه‌های وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بورس تشکیل شده بود ، گفت: باید نگاه راهبردی به مسیر حرکت بازار سرمایه به عنوان یکی از اساسی‌ترین بازار‌ها داشت و در کارگروه مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس برای مصوبه‌ای ماندگار جهت اصلاح بازار تلاش می شود .

وی ادامه داد : در جلسه دیروز با بانک مرکزی، ابزار‌های تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازارسرمایه اهمیت دارد، بررسی و هماهنگی‌هایی برای همسان سازی سیاست گذاری‌ها و نرخ ارز شد. چرا که دولت نقش شفاف سازی و سالم سازی و ثبات و اعتماد بازار سرمایه را دارد.

این مقام مسئول افزود: بورس نماد هماهنگی سیاست‌های مختلف در حوزه‌هایی از جمله صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت و... بوده و بهبود بلندمدت و ایجاد اعتماد، مستلزم عملکرد تمام  این بخش‌ها است. انتظارات سهامداران و فعالان با عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی هم مطابقت دارد و نباید صرفا" به ایفای نقش یک وزارتخانه محدود شود.

خاندوزی همچنین از سهامداران حقیقی خواست سواد مالی را ارتقا داده و سطح انتظارات را با واقعیت‌ها و جنس بازار سرمایه تطبیق دهند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم ضمن ارایه برنامه‌ها و عملکرد به سؤالات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ