کد خبر: ۱۷۸۰۷۷
۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

جزییات اصلاحیه‌ طرح واردات خودرو اعلام شد / چند شرط برای افراد حقیقی و حقوقی
نماینده مجلس:

جزییات اصلاحیه‌ طرح واردات خودرو اعلام شد / چند شرط برای افراد حقیقی و حقوقی

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اصلاحیه‌ طرح واردات خودرو گفت: کسانی می‌توانند واردات انجام دهند که نمایندگی فروش خودروهای خارجی در ایران نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌الله عباسپور درباره اصلاحیه‌ طرح واردات خودرو به ایلنا گفت: این اصلاحیه پس از بررسی و رفع ایرادات در کمیسیون صنایع از سوی شورای نگهبان تایید و در صحن مجلس با دو فوریت بررسی خواهد شد.

وی افزود: طبق اصلاحیه جدید هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند در ازای صادرات خودرو، خدمات ، قطعات یا سایر کالاهای مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه  از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی برای واردات خودرو به منظور تنظیم بازار اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قبل از این اصلاحیه به لزوم منشا خارجی ارز اشخاص اشاره نشده بود و باید از ارزی استفاده می شد که تعهد ایجاد نکند.
همچنین بر اساس اصلاحیه جدید، شاخص کیفیت و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و تعداد مجاز واردات آنها متناسب با مابه التفاوت تولیدات داخلی و تقاضای موثر آنها طی یک سال گذشته با پیشنهاد وزارت صنعت و با تایید هیات وزیران مشخص می‌شود.

عباسپور گفت: کسانی می‌توانند واردات خودرو انجام دهند که نمایندگی فروش خودروهای خارجی را در ایران نداشته باشند. واردات خودرو مشروط به داشتن نمایندگی فروش از خودروسازی خارجی نیست. کسانی هم که نمایندگی فروش این خودروسازی‌ها را دارند ، نمی‌توانند واردکننده باشند.

وی افزود: همچنین وزارت صنعت موظف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به ثبت کد تعرفه کالاهای صنایع خودرو اقدام و سیاست‌های تشویقی برای اولویت‌دهی و حمایت از واردکنندگان خودرویی که به واردات صنایع نیرو محرکه‌ای که به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند، تنظیم و اعمال کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ