کد خبر: ۱۷۸۰۸۰
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

رضایت عشقی از متغیرهای کلان بازار سرمایه۸ هزار هزار میلیاردی + ۴ عامل موثر

رضایت عشقی از متغیرهای کلان بازار سرمایه۸ هزار هزار میلیاردی + ۴ عامل موثر

رییس سازمان بورس ضمن ابراز رضایت از متغیرهای کلان بازار، ثبات را کلیدی ترین مؤلفه دانست و گفت: نرخ ارز و تسعیر و سود بین بانکی و انتشار اوراق دولت از جمله موضوعات اثر گذار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی درنشست مشترک با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، ثبات را کلیدی ترین مؤلفه در بازار سرمایه دانست و گفت: مهم‌ترین عاملی که به نگرانی‌ها دامن می‌زند، بی ثباتی است و البته متغیرهای کلان بازار در شرایط مطلوبی است. با این وجود امید است با حضور صالح آبادی در ریاست بانک مرکزی زبان مشترک بین هر دو بازار بهبود یابد.

وی افزود: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه 8000 هزار میلیارد تومان است و کوچک‌ترین تغییری در آن حائز اهمیت و در حوزه بسیار گسترده، اثرگذار خواهد بود. در همین راستا، تشکیل شورای ثبات مالی یک ضرورت است و خلأ آن به وضوح احساس می شود.

عشقی با اشاره به ضرورت پیش بینی پذیر بودن بازار به اثرگذاری مستقیم سیاست های پولی بر آن اشاره کرد و ادامه داد: نرخ ارز و تسعیر و سود بین بانکی، انتشار اوراق دولت از جمله موضوعات حائز اهمیت برای بازار است. اکنون حجم و تنوع بازار در تمام حوزه ها فعال است و هیچ تصمیمی در دولت اتخاذ نمی‌شود، مگر اینکه با بازار سرمایه مرتبط باشد. امید می رود تشکیل مشترک بین بانک مرکزی و سازمان بورس در این باره راهگشا باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ