کد خبر: ۱۷۸۱۰۵
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۸/۱۷

بیت کوین به چند دلیل از نیمه کانال ۶۵ هزار دلاری هم عبور کرد

بیت کوین به چند دلیل از نیمه کانال ۶۵ هزار دلاری هم عبور کرد

در پی افزایش تورم و افزایش جذابیت سرمایه‌ گذاری در ارزهای مجازی، بیت کوین با رشد ۳ درصدی از نیمه کانال ۶۵ هزار دلاری هم عبور کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، تورم شدید باعث تمایل سرمایه گذاران به سرمایه های ایمن تر مثل طلا و ارزهای مجازی شده است. بر این اساس قیمت بیت کوین با افزایش ۳ درصدی به بیش از ۶۵ هزار دلار رسید و اتریوم هم تا رکورد ۴۷.۱ هزار دلار صعود کرد که بالاترین میزان طی 3 هفته گذشته است.

بر اساس این گزارش، اتریوم و بیت کوین از ابتدای ماه اکتبر (مهر) 57 و 50 درصد افزایش قیمت داشتند. یکی از دلایل افزایش قیمت ارزهای مجازی را می‌توان راه‌اندازی اولین صندوق معامله بیت کوین در بورس آمریکا دانست. بسیاری این اقدام را راهی برای مقابله با تورم می‌دانند.

افزایش تورم و پایین آمدن روند سود دهی به جذابیت سرمایه‌هایی مانند طلا و ارزهای مجازی افزوده‌ و به گفته تحلیلگران، مؤسسات مالی تمایل دارند بخشی از بازار ارزهای مجازی باشند و قانون‌گذاران نمی‌خواهند محدودیت‌های چندانی ایجاد کنند.

بزرگ‌ترین بانک استرالیا هم اعلام کرده اجازه تجارت ارزهای مجازی را به مشتریان می‌دهد و مقامات سنگاپور رویکرد مثبتی نسبت‌ به این گروه سرمایه‌ای پیدا کرده‌اند.

شهردار نیویورک نیز هفته پیش اعلام کرد اولین دستمزد را به بیت کوین دریافت خواهد کرد و قصد دارد شهر را به مرکز صنعت ارز مجازی تبدیل کند. پیش از این شهردار میامی هم همین قول را داده بود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ