کد خبر: ۱۷۸۱۴۹
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۸/۱۸

اقدامات اوپک پلاس مانع از گرانی سه برابری قیمت نفت شد / پیش بینی آینده
وزیر انرژی امارات:

اقدامات اوپک پلاس مانع از گرانی سه برابری قیمت نفت شد / پیش بینی آینده

وزیر انرژی امارات با اعلام اینکه اوپک پلاس با تثبیت بازار،مانع ازافزایش دو تا سه‌ برابری قیمت نفت شده ، گفت: احتمال می رود بازار در سه‌ ماه اول سال آینده میلادی با مازاد تولید مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بلومبرگ، سهیل المزروعی در کنفرانس هفتگی نفت آفریقا در دوبی با اشاره به اینکه اگر اقدامات و سیاست های کاهش تولید اوپک پلاس نبود، نفت اکنون به دو تا سه برابر قیمت فعلی معامله می‌شد ، گفت : اوپک پلاس همچنان در برابر فشار آمریکا برای افزایش سریع‌تر تولید مقاومت می‌کند.

وی افزود: اوپک پلاس همچنان برای متعادل نگه‌ داشتن بازار تلاش می‌کند . در غیر این صورت ، نفت هم به سرنوشت گاز و زغال‌سنگ دچار می شود ولی باید هوشیار باشد. چون بازار نفت در سه‌ ماه اول سال آینده میلادی با مازاد تولید مواجه خواهد شد.

مزروعی ادامه داد: بحران کرونا هنوز در کشورهای خاصی وجود دارد که تقاضا را پایین می‌آورد. پس باید مراقب بود و بازار را متعادل نگه داشت. مقصر اصلی افزایش قیمت گاز و زغال‌سنگ ، دولت‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و سعی در انتقال سریع به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر دارند اما قیمت نفت افزایش زیادی نخواهد داشت که به اقتصاد دنیا آسیب برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی در پی بهبود اقتصاد جهان پس از بحران کرونا و سیاست کاهش تولید اوپک پلاس ، 62 درصد افزایش‌ یافته و به بیش‌ از 84 دلار در هر بشکه رسیده‌ است.

این ائتلاف، محدودیت‌های عرضه را کاهش داده و روزانه 400 هزار بشکه به تولید می‌افزاید. آمریکا و سایر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت از جمله ژاپن و هند ، خواهان تسریع و افزایش روند تولید هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ