کد خبر: ۱۷۸۱۶۴
۱۶:۶ - ۱۴۰۰/۸/۱۸

ایران به افزایش توان دفاعی و موشکی با قدرت ادامه می دهد
وزیر خارجه :

ایران به افزایش توان دفاعی و موشکی با قدرت ادامه می دهد

وزیر خارجه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی ضمن تکرار مواضع برحامی گفت: تهران بی اعتنا به سیاست تحریمی آمریکا بر افزایش توان دفاعی و موشکی با قدرت ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با ژان ایو لودریان بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: ایران و فرانسه ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف دارند.

وی افزود: آمریکا به عنوان ناقض توافق ، مقصر اصلی در بروز وضعیت کنونی برجام است. ایران خواستار دستیابی به توافقی خوب است اما این امر لازمه‌هایی دارد از جمله بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات کامل و لغو موثر تحریم‌ها.

این مقام مسئول ادامه داد: تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ایران ، تاییدی بر تداوم بی‌ اعتمادی به آمریکا است . لذا ارائه تضمین و امکان راستی‌آزمایی موثر ضرورت دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه برنامه دفاعی، حق حاکمیتی ایران است ، گفت: تهران یی اعتنا به رفتار غیرسازنده تحریمی آمریکا بر افزایش توان دفاعی و موشکی با قدرت ادامه می دهد.

وی افزود: ایران به همکاری فنی با آژانس ادامه می دهد اما باید از سیاسی‌کاری اجتناب کند.

بر اساس این گزارش، لودریان هم با بیان اینکه پاریس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام حمایت می‌کند و هرآنچه در توان داشته باشد در این راستا انجام می‌دهد، ابراز امیدواری کرد گفتگوهای پیش رو در وین با پیشرفتی سریع همراه شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ