کد خبر: ۱۷۸۲۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۰

انتظار مجلس از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برآورده نشد/ درخواست شفاف
سخنگوی کمیسیون اقتصادی :

انتظار مجلس از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برآورده نشد/ درخواست شفاف

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت نه‌ چندان امیدوارکننده بازارسرمایه، انتظار می رفت وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با برنامه‌ای مدون و ویژه وارد مجلس شوند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مرحبا درباره روز تاریخی بورس در مجلس که با انتقادات شدید 12 نماینده مجلس از عملکرد دولت و وزیر اقتصاد همراه بود به دنیای اقتصاد اعلام کرد: چنین جلساتی به دلیل وضعیت بحرانی بورس از اهمیت بسیاری برای سهامداران و مردم برخوردار بوده و با توجه به وضعیت نه‌ چندان امیدوارکننده بازارسرمایه، انتظار می رفت احسان خاندوزی و مجید عشقی با برنامه‌ای مدون و ویژه وارد مجلس شوند تا بتوان به حل بحران مشکلات امیدوار بود.

در این میان، خبری از برنامه‌های عملی نبود اما نمی‌توان بدبین بود. باید منتظر ارایه برنامه‌های جدی و ریشه‌ای سیاست گذاران بورسی ماند تا سهامداران شاهد بازگشت بورس به روزهای رونق قبل از مرداد ۹۹ باشند.

عدم‌ شفافیت در برنامه‌های اقتصادی از مشکلات بزرگی است که چشم‌انداز روشنی برای آینده اقتصادی ترسیم نمی‌کند. این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس بارها عنوان شده اما با توجه به جلسات با وزیر اقتصاد به نظر می‌رسد بزودی تغییراتی در این زمینه رخ دهد . در همین راستا چند کمیته برای بررسی وضعیت اقتصادی نیز تشکیل شده است.

گرچه مدت زیادی از حضور خاندوزی نمی‌گذرد و انتصابات معاونان جدید وزارتخانه صورت نگرفته اما مشکلات گسترده اقتصادی ، توان تاب‌آوری و صبر مردم را به حداقل ممکن رسانده است. با این حال تا پایان تکمیل گروه اقتصادی جدید دولت نمی‌توان انتظار خاصی داشت. گروه اقتصادی هماهنگ دولت ، حمایت مجلس را به همراه دارد و پیش‌بینی می‌شود بتوان از بحران اقتصادی عبور کرد .

مجلس اوج همکاری با دولت جدید نشان خواهد داد تا سایه مشکلات اقتصادی در سریع‌ترین زمان ممکن از سر مردم برچیده شود. وضعیت فعلی اقتصادی، معیشت مردم را دچار اختلال کرده و چاره‌ای جز ارائه برنامه‌های راهبردی نیست.

ایران با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبان است و هر چند در گذشته نیز بحران‌های سخت‌تری در زمینه اقتصاد و معیشت را پشت سر گذاشته اما همچنان بر ضرورت سرعت عمل در اجرای برنامه‌های اقتصادی، راهکارهای بنیادی برای عبور از شرایط نامطلوب بورس و تورم تاکید شده است. 

مجلس به طور شفاف از وزیراقتصاد درخواست کرد در اسرع وقت اصلاح برنامه‌های پولی و بانکی، مدیریت توزیع و صادرات و واردات در دستور کار قرار گیرد . برای گذر از وضعیت نه‌چندان خوشایند اقتصادی در همه بازارها به‌ خصوص بازار سرمایه، نیازمند اصلاحات ریشه‌ای و اساسی است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ