کد خبر: ۱۷۸۲۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۱

پیش بینی روند بورس تا دو ماه آینده + کسب سود معقول با خرید سهام ارزنده
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش بینی روند بورس تا دو ماه آینده + کسب سود معقول با خرید سهام ارزنده

کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش بینی روند معاملات تا دو ماه آینده گفت: سهامداران با خرید سهام ارزنده به قیمت جذاب و نگهداری یک ساله، سود معقولی را بدست خواهند آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرفان هودی با اشاره به وجود نوسان در روند معاملات بورس به ایرنا اعلام کرد: با توجه به بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی تحت تاثیر حمایت‌ها و نیز بهبود روند معاملات به نظر می رسد تا یک یا دو ماه آینده با روند فعلی ادامه دارد و تهدید زیادی،  متوجه بازار نباشد.

سهامداران نباید نگران ایجاد چنین روندهایی در بازار باشند. زیرا شاخص بورس پس از چند روز صعود، ممکن است برای مدتی موقت وارد مدار نزولی شود و بعد از توقفی کوتاه‌ مدت، آماده صعود شود. نوسان ذات بازار سرمایه است و سهامداران نباید از ایجاد چنین روندهایی ترس داشته باشند. بازار تا پایان آبان‌ با نوسان مثبت و منفی همراه است و شاهد تداوم روند منفی در چند روز متوالی نخواهیم بود و نزدیک شدن شاخص بورس به محدوده ۱.۵ میلیون واحد هم خیلی دور از دسترس نیست.

زمانی که حمایت از سهام به هر دلیلی در بازار از دست می رود، حد ضرر فعال می شود و سهامداران به سرعت با استفاده از استراتژی معاملاتی، اقدام به فروش سهام می کنند. این رفتار را نباید ناشی از هیجان دانست بلکه زمانی که سهامدار با وجود ارزنده بودن شاهد تداوم ریزش قیمت سهام است و پیش‌بینی می کند این سهم را می‌تواند طی روزهای آینده با قیمت پایین‌تر خریداری کند به سرعت در قیمت بالا اقدام به فروش می‌کند تا بتواند طی روزهای آینده آن را با قیمت پایین‌تر خریداری کند.

سهام ارزنده در بازار برای سرمایه‌گذاری

بخشی از سهام و صنایع در بازار ارزنده هستند و می‌توانند بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری در اختیار سهامداران قرار دهند. اکنون P/E شرکت ها در بهترین موقعیت قرار دارد و سهامداران با خرید سهام ارزنده و نگهداری آن در بازه زمانی میان‌ و بلندمدت یک ساله از نظر تغییرات قیمتی و تقسیم سود در مجامع آینده، سود معقولی را بدست خواهند آورد.

قیمت بسیاری از سهم ها بر روی تابلو کمتر از ارزش ذاتی است و بهتر است سهامداران در اینگونه سهام سرمایه گذاری کنند تا بتوانند بعد از مدتی بازده معقولی را کسب کنند. اظهارات مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد در جلسه اخیر و دیگر حمایت‌ها توسط مسئولان دولتی و رییس جمهور بطور حتم معاملات بورس را به لحاظ بنیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد و می تواند در ایجاد روند مثبت، تاثیرگذار باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ