کد خبر: ۱۷۸۲۶۴
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۸/۲۲

وعده ورود ۵ محصول جدید سایپا، فک رهن و تکمیل ۱۵۰ و ۵۰ هزار خودرو و ...
مدیرعامل اعلام کرد:

وعده ورود ۵ محصول جدید سایپا، فک رهن و تکمیل ۱۵۰ و ۵۰ هزار خودرو و ...

مدیرعامل سایپا از ورود ۵ محصول جدید به بازار، بدهی ۸ هزار میلیاردی به قطعه سازان، فک رهن ۱۵۰ هزار خودرو تا ۳ هفته آینده، تکمیل ۵۰ هزار خودرو کف پارکینگ تا پایان سال و ... خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ گفت:زمانی‌که تولید خودرو افزایش پیدا می کند، متعاقبا میزان عرضه خودرو در بازار بیشتر می شود و همین امر می تواند به آرامش بازار و حذف سودجویان کمک کند. با اصلاح قیمت گذاری خودرو، حداقل ۱۰ درصد میزان تولید در مجموعه سایپا افزایش خواهد یافت. به گونه‌ای که تولید تا پایان سال به ۴۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که با اصلاح قیمت گذاری خودرو اتفاق خواهد افتاد، تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ است، از این رو تا پایان سال ۵۰ هزار خودرو کف پارکینگ تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود. طی هفته گذشته سایپا افزایش تولیدی معادل ۲۰۰ دستگاه در روز داشت و قرار است میزان تولید هفتگی محصولات از ۷.۵ به ۸.۵ هزار دستگاه برسد.

این مقام مسئول درباره آغاز امکان فک رهن خودروها تصریح کرد: در حال حاضر سند ۱۵۰ هزار خودرو در رهن شرکت سایپا است و از ۱۹ آبان که فک رهن آغاز شده ۱۵۰۰ نفر اقدامات لازم را انجام دادند و پیش بینی می شود طی دو تا سه هفته آینده سند ۱۵۰ هزار خودرو آزاد شود. در آینده ای بسیار نزدیک نقصان ها برطرف و در در راستای رضایت تمام مشتریان گام خواهیم برداشت.

سلیمانی ادامه داد: یکی از اقداماتی که سایپا در اوج تحریم و با تکیه بر توان مهندسان داخلی انجام داد، حذف خودرو پراید از چرخه تولید بود. این خودرو ۵۰ درصد ظرفیت سایپا بود و همواره نگرانی وجود داشت که ظرفیت پراید خالی بماند اما بدون افت تولید و در کمتر از ۲ ماه این ظرفیت با سایر خودروهای به روز تر جایگزین شد.

وی درباره توسعه محصول و ورود خودروهای جدید به بازار گفت: طی ماه های آینده شاهین اتومات وارد بازار خودرو خواهد شد که توسط مهندسان داخلی طراحی شده و از زمستان ۹۹ به تولید انبوه رسیده است. همچنین کراس اور آریا که نمونه های اولیه آن تولید شده به زودی تولید انبوه می شود. به زودی هاچ بک اطلس و یک سدان جدید هم وارد بازار خواهد شد که قرار است این خودروی با کیفیت و دارای آپشن بیشتر، جایگزین خانواده تیبا شود. وانت های جدید سایپا و با قیمت مناسب نیز در راه است. سایپا ۸ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارد که سعی می کند این بدهی تقلیل پیدا کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ