کد خبر: ۱۷۸۴۸۳
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۶

پیش بینی دبیرکل اوپک از بازار نفت در ماه و سال آینده

پیش بینی دبیرکل اوپک از بازار نفت در ماه و سال آینده

دبیرکل اوپک پیش بینی کرد بازار نفت از ماه دسامبر دچار مازاد عرضه می شود و سال آینده در وضعیت اشباع عرضه می ماند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، محمد بارکیندو در حاشیه کنفرانس Adipec در ابوظبی گفت: با وجود ابهامات، اوپک در تضمین تداوم روند احیای اقتصادی جهانی منافعی دارد و تصور می شود در یک مسیر احیا قرار دارد. همچنین مازاد عرضه در ماه دسامبر (آذر) شروع می شود و نشانه هایی وجود دارد که باید بسیار بسیار مراقب بود.

بر اساس گزارش، اوپک هفته گذشته پیش بینی از تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به میزان ۳۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به برآورد قبلی کاهش داد و اعلام کرد: قیمت های بالای انرژی به روند احیای اقتصادی از همه گیری کرونا آسیب می زند.

اقدامات اوپک پلاس تا حدود زیادی در بهبود قیمت نفت تاثیرگذار بوده و قیمت نفت برنت که در آوریل سال جاری میلادی به ۱۳ دلار در هر بشکه یعنی پایین ترین قیمت ۲۱ سال گذشته سقوط کرده و پس از اجرای توافق محدودیت عرضه تاریخی اوپک پلاس به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

مله کیاری مدیر شرکت انرژی دولتی نیجریه هم به بلومبرگ گفت: اوپک پلاس اگر تصمیم بگیرد تولید را سریع‌تر افزایش دهد با چالش هایی روبرو خواهد شد. حتی اگر باید اقدامی صورت گیرد، احتمالا انجام آن اندکی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: مواضع اعضای اوپک و متحدان آن که در راس آنها عربستان و روسیه قرار دارند، نشان می دهد در برابر درخواست ها برای تولید سریعتر مقاومت خواهند کرد. این امر دولت آمریکا را واداشته تا برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را بررسی کند و با افزایش قیمت بنزین مقابله کند.

کیاری ادامه داد: چنین اقدامی احتمالا تاثیر اندک و کوتاه مدتی خواهد داشت و روشن است که باید مقادیر قابل توجهی نفت از ذخایر استراتژیک آزاد شود تا تغییر معناداری اتفاق بیافتد.

بنابراین گزارش، نشست بعدی وزیران اوپک پلاس برای تصمیم گیری درباره سطح تولید ژانویه، ۱۱ آذر برگزار می شود. قیمت نفت سال جاری حدود ۶۰ درصد رشد کرده و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ