کد خبر: ۱۷۸۵۰۲
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۸/۲۸

طرح توافق هسته ای موقت با ایران : توقف غنی‌سازی در ازای آزادسازی دارایی ها
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد:

طرح توافق هسته ای موقت با ایران : توقف غنی‌سازی در ازای آزادسازی دارایی ها

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از طرح توافق هسته ای موقت با تهران مبنی بر توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ازای آزادسازی بخشی از دارایی مسدود شده ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکسیوس از قول منابع آگاه اعلام کرد: جیک سالیوان ایده توافق موقت با ایران در مذاکرات هسته‌ای را با همتای اسرائیلی مطرح کرده که فقط توافق اولیه است و دولت بایدن همچنان اصرار دارد ، برجام به طور کامل احیا شود.

بر اساس این گزارش، منطق توافق موقت این است که پیشرفت های هسته ای ایران ، تهران را به سطح غنی سازی اورانیوم مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای نزدیک کرده است.

طبق اعلام منابع آمریکایی، ایده این بود که در ازای توقف غنی‌سازی 60 درصدی ایران ، آمریکا و متحدان می‌توانند برخی سرمایه‌های مسدود شده ایران را آزاد و یا معافیت‌های تحریمی برای کالاهای بشر دوستانه ارائه کنند.

به گفته مقام اسرائیلی این ایده خوبی نیست و بر نگرانی درباره تبدیل شدن هر توافق موقت به دائمی که به ایران اجازه می‌دهد زیرساخت‌های هسته‌ای و ذخایر اورانیوم را حفظ کند، اضافه خواهد کرد. لذا آمریکا و متحدان اروپایی باید در نشست هفته آینده آژانس برای صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران تلاش کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ