کد خبر: ۱۷۸۵۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۲۹

وصول طلب ۸۹ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت از طریق سهام
سرپرست سازمان خبر داد:

وصول طلب ۸۹ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت از طریق سهام

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از برنامه وصول مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت خبر داد تا در قالب واگذاری سهام حداقل ۸۹ هزار میلیارد تومان از طلب طی سال جاری دریافت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم موسوی با اعلام عادی بودن کسری صندوق تأمین اجتماعی به دلیل مخارج بسیار زیاد و در برگیری اعضای مرتبط با این صندوق به فارس گفت: یکی از موارد مهم، پیگیری وصول مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت است تا در قالب واگذاری سهام حداقل 89 هزار میلیارد تومان طی سال جاری ، اخذ و بخشی از مشکلات کمبود منابع رفع شود. همچنین برنامه توسعه درآمد تأمین اجتماعی برای سال آینده اجرا خواهد شد.

وی درباره مجموع مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت هم توضیح داد: میزان مطالبات حداقل 300 هزار میلیارد تومان بابت تعهدات دولت در حق بیمه‌هایی است که باید پرداخت می‌شد و تکالیفی که طبق قانون بر دوش دولت گذاشته شده است.

موسوی افزود : به عنوان مثال تخفیفاتی برای بیمه اقشار خاص مانند بیمه کارگران کمتر از پنج نفر، بیمه قالیبافان، بیمه رانندگان و صیادان که دولت تعهد کرده میزان تخفیف حق بیمه‌ها را به تأمین اجتماعی پرداخت کند. امید می رود سال جاری دولت به تعهد عمل و برای سال آینده، ردیف مستقلی در قالب لایحه بودجه پیش‌بینی کند و بدهی به تأمین اجتماعی را بپردازد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ