کد خبر: ۱۷۸۵۳۷
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۸/۲۹

دلار ۲۶ تا ۲۸ هزار تومانی و تحت کنترل توسط توسط بانک مرکزی

دلار ۲۶ تا ۲۸ هزار تومانی و تحت کنترل توسط توسط بانک مرکزی

کارشناس اقتصادی با اعلام چند عامل موثر بر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز ، گفت : دلار بین ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان توسط بانک مرکزی تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌الله فرزانی با اعلام اینکه کاهش قیمت‌ها و روند مدیریت در بازار متشکل ارزی و سامانه نیما به نوعی بر نرخ بازار آزاد موثر است به ایبِنا گفت: به نظر می‌رسد درحال حاضر نرخ دلار بین ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان توسط بانک مرکزی تحت کنترل است.

وی افزود: رویدادهای سیاسی و روابط بین‌الملل نیز در بازار ارز تاثیرگذار بوده و برکسی‌ پوشیده نیست که بازارها نیز از هم تاثیر می پذیرند. چرا که صرافان بازار متشکل با دامنه تغییرات می‌توانند ارز خریدار شده از همان بازار را بفروشند. البته محدودیت هایی مانند در اختیار داشتن تنها سه روزه مثلا ۱۰۰ هزار دلار بازار متشکل با نرخ ۲۶ هزار تومان وجود دارد.

فرزایی ادامه داد: آزادسازی منابع بلوکه شده ایران هم بر بازار ارز تاثیرگذار بوده و در صورت دسترسی بیشتر به منابع ارزی، بانک مرکزی می تواند تخصیص ارز را به درستی اعمال کند و اتفاقات مثبتی رخ دهد. دولت هم می‌تواند حواله‌های ارزی مرتبط را صادر کند و اجازه دهد این ارز به امر واردات کالاهای اساسی و ضروری تخصیص یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ