کد خبر: ۱۷۸۵۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۸/۳۰

انتقاد از اقدامات غیرمعقول دولت و سازمان بورس/ رقم حداکثری شاخص تا پایان سال
فعال بازار سرمایه اعلام کرد:

انتقاد از اقدامات غیرمعقول دولت و سازمان بورس/ رقم حداکثری شاخص تا پایان سال

فعال بازار سرمایه با انتقاد از اقدامات و تصمیمات غیرمعقول دولت و سازمان بورس و پیش بینی رقم حداکثر ۱.۷ میلیون واحدی شاخص تا پایان سال ، گفت: بورس تنها بازار جا مانده از نرخ رشد و تورم است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میلاد ویسمه با اشاره به اینکه بازار سرمایه بر خلاف وعده های دولت جدید در وضعیت مناسبی قرار ندارد به ایسنا گفت: با بررسی صورت‌های مالی ، دارایی ها ، توان کاری و ظرفیت های شرکت های بورسی در مقایسه با میزان عملکرد بازارهای موازی ، تنها بازار جا مانده از نرخ رشد و تورم دوره ای ، بورس است.

وی افزود: با وجود تمام حواشی و حوادثی که در بازار سرمایه ایران رقم می خورد درحال حاضر کم ریسک ترین بازار برای سرمایه گذاری بلند مدت است.  شرایط فعلی بازار ، تحمل اقدامات و تصمیمات غیر معقول دولت و سازمان بورس را ندارد ‌. در دولت قبلی ، مردم زندگی را در بورس به تصمیمات غیر معقول روحانی باختند. امید است دولت رئیسی با جدیت و عملگرایی به مسئله بورس نگاه کند.

این فعال ادامه داد: شرایط امروز بازار نیازمند حمایت دولت مردان و کنترل رفتارهای غلط برخی حقوقی ها و سهامداران عمده است اما شرایط کلی بازار مساعد است و به نظر می رسد گروه های جامانده به ویژه انبوه سازی، کاشی و سرامیک، حمل و نقل، بیمه و... با رشدهای مناسبی در پایان سال جاری و آینده مواجه شوند.

ویسمه گفت: ارائه شعار مثبت مبنی بر اینکه شاخص تا پایان سال به سقف قبلی می رسد کاملا غلط است. چرا که تا پایان سال ، دماسنج بازار حداکثر می تواند جایگاه 1.7 میلیون واحدی را پس بگیرد اما نمی تواند به رکورد دو میلیون واحدی برسد. چرا که رشد بی سابقه دو سال گذشته ، اتفاقی نادر بود و افراد بدون آگاهی زندگی و مایحتاج اصلی را فروخته و وارد بازار سرمایه شدند. لذا دولت باید روندی اتخاذ کند تا افراد بدون کسب دانش حداقلی وارد بورس نشوند و کنترلی ویژه در این حوزه داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ